ESET NOD32

ESET به عنوان یکی از قوی‌ترین محصولات آنتی ویروس در بازار شناخته می‌شود. کاربران از داشتن ویژگی‌های امنیتی متعدد حفاظتی عالی ESET مانند ویژگی ضد سرقت اطلاعات برای دستگاه‌های موبایل، تبلت و لپ‌تاپ‌های دزدیده شده، عملکرد قوی در تست‌های آزمایشگاهی مختلف و داشتن اپلیکیش مخصوص اندروید استفاده کرده و در نظرسنجی‌ها رضایت نسبی از جانب مصرف کنندگان به چشم می‌خورد. ESET NOD32 یکی از راهکارهای محبوب این شرکت است.

اگرچهESET NOD32  به خوبی Norton 360 یا Bitdefender شناخته شده نیست، اما همچنان دارای بیش از 100 میلیون کاربر در 200 کشور جهان است، که پکیج قابل اعتماد ESET Internet Security را با بهترین ویژگی‌های امنیتی ارائه می‌دهد. صادقانه بگوییم، درک اینکه چرا این محصول اینقدر محبوب است دشوار نیست و با بررسی ویژگی‌های آن می‌توان متوجه دلیل آن شد.

آیا NOD32 یک راهکار خوب و قابل اتکا است؟

ESET NOD32 یک آنتی ویروس قوی است که در محافظت از دستگاه‌های شما در برابر بدافزارها، حمله‌های فیشینگ، باج افزارها و سایر تهدیدهای آنلاین واقعا خوب عمل می‌کند. هنگام آزمایش این برنامه، کارشناسان دریافتند که دستگاه‌های مورد آزمایش در هنگام گشت و گذار در اینترنت کاملا ایمن هستند. علاوه بر این، ESET NOD32 دارای یک ویژگی عالی است که در صورت گم شدن یا دزدیده شدن دستگاه تلفن همراه به شما کمک می‌کند آن را بازیابی کنید و یا اطلاعات آن را قفل کنید تا امکان دزدیده شدن یا از بین رفتن آن‌ها وجود نداشته باشد. همچنین این نرم افزار به شما امکان می‌دهد مراقب امنیت wi-fi خود باشید تا کسی به طور غیرمجاز از آن استفاده نکند.

با این حال، اگر به دنبال محافظت از چندین دستگاه با نرم‌افزار آنتی‌ویروس هستید، قیمت محصول ESET می‌تواند بسیار متغیر باشد. به خصوص اگر   بخواهید این نرم‌افزار را با یک آنتی‌ویروس دیگر در بازار مقایسه کنید.

وقتی از ESET NOD32 به عنوان یکی از امن‌ترین آنتی ویروس‌ها نام برده می‌شود، انتظاری نیست تا کسی به سادگی این ادعا را باور کند. در آزمایش‌های آزمایشگاهی که بر روی این نرم‌افزار انجام شد، ESET NOD32 زمینه‌ی محافظت، عملکرد و قابلیت استفاده تقریبا بدون نقص عمل کرد.

طبق گفته موسسه AV Test، آنتی ویروس ESET NOD32 برای هر سه دسته مورد آزمایش بر روی پلتفرم اندروید، و در هنگام تست بر روی پلتفرم ویندوز نمره کل 17.5 کامل را کسب می‌کند. بنابراین قطعا یکی از بهترین راه حل‌های آنتی ویروس در بازار است.

علاوه بر این، ESET NOD32 ویژگی‌های امنیتی مناسب اندروید را با برنامه‌های امنیتی مخصوص موبایل شرکت ESET فراهم می‌کند.

بررسی عملکرد امنیتی آنتی ویروس ESET NOD32

ESET NOD32 با ارائه مجموعه‌ای از ویژگی‌های امنیتی کاملا پیچیده، محافظت تقریبا کامل و بی عیب و نقصی را ارائه می‌دهد. در این مقاله نگاهی  به عملکرد این آنتی ویروس می‌اندازیم.

حفاظت از چندین پلتفرم

ESET NOD32 امکانات حفاظتی مناسب برای ویندوز، مک، اندروید و لینوکس ارائه می‌دهد، به این معنی که می‌توانید از مجموعه‌ی گسترده‌ای از دستگاه‌ها محافظت کنید. همچنین بسته به برنامه‌ای که انتخاب می‌کنید، می‌توانید از چندین دستگاه با لایسنس یکسان استفاده کنید. بنابراین، این محصول مناسب استفاده بر روی لپ تاپ، گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها است.

لایسنس ESET NOD32 را می‌توان برای فعال کردن ESET Cyber Security یا ESET Cyber Security Pro در Mac نیز استفاده کرد. بنابراین مهم نیست از چه سیستم عامل یا دستگاهی استفاده می‌کنید. با انتخاب ESET NOD32 می‌توان مجموعه‌ای جامع از ویژگی‌های امنیتی متناسب با پلتفرم مورد استفاده دریافت کرد.

حفاظت در برابر باج افزار

باج افزار یکی از بدترین انواع بدافزار است. هنگامی که یک باج‌افزار مخفیانه وارد دستگاه شما می شود، همه فایل های شما را رمزگذاری می‌کند و در ازای آزادسازی آن‌ها اقدام به دریافت باج به اشکال مختلف می‌کند. خلاص شدن از شر باج افزارها دشوار است. به همین دلیل مهم است که تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از نفوذ آن‌ها انجام دهید.

خوشبختانه ESET NOD32 قادر است از ورود باج افزار به سیستم شما جلوگیری کند. البته، برای اینکه ایمنی 100% بر روی سیستم‌های خود باشید، باید از تمامی فایل‌های مهم خود نیز نسخه پشتیبان تهیه کنید و از باز کردن پیوست ها یا لینک های ایمیل مشکوک خودداری کنید.

بانکداری و حریم خصوصی ایمن ESET NOD32

ESET ادعا می‌کند که از اطلاعات بانکی شما به خوبی محافظت کرده و به شما امکان می‌دهد بدون نگرانی از به خطر افتادن جزئیات پرداخت خود، به صورت آنلاین خرید کنید. این ویژگی هر زمان که وارد یک سایت خرید اینترنتی که قبلا نیز از آن استفاده کرده‌اید می‌شوید، به طور خودکار فعال می شود و به شما کمک می‌کند برای محافظت از داده‌های مالی خود مانند رمزهای عبور و اطلاعات حساب، از یکی مرورگر ایمن استفاده کنید.

سایر ویژگی‌های آنتی ویروس ESET NOD32

مانند اکثر برنامه‌های آنتی ویروس،ESET علاوه بر گزینه‌های امنیتی، چند ویژگی دیگر نیز قابل ارائه است. در ادامه به بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

ضد سرقت

ESET NOD32 دارای ویژگی‌های مفید و کاربردی برای ایمن نگه داشتن دستگاه‌های شما در برابر سرقت است. ردیابی موقعیت مکانی به شما این امکان را می‌دهد که در صورت گم شدن دستگاه خود، در بخش مرتبط با سرقت دستگاه، از گزینه‌ی مرتبط با سرقت دستگاه که یک tagمخصوص است استفاده کنید. این ویژگی مفید به ‌محض آنلاین شدن دستگاه، به‌طور خودکار کنترل دستگاه شما را در دست گرفته با استفاده از شبکه‌های Wi-Fi در محدوده، موقعیت آن را روی نقشه نشان می‌دهد. سپس می‌توان با استفاده از ویژگی ضد سرقت ESET به اطلاعات دستگاه دسترسی داشت، و هر زمان که نیاز بود اقدام به قفل، مکانیابی و یا حذف اطلاعات کرد.

فعالیت لپ‌تاپ دارای راهکار ESET NOD32 به این شکل است که به شما امکان می‌دهد به وب‌کم لپ‌تاپ خود دسترسی داشته باشید تا کسی که را که دستگاه شما را دزدیده‌ است ببینید. حتی می‌توانید عکس‌های فوری از صفحه نمایش لپ‌تاپ گمشده خود گرفته و ذخیره کنید تا به شما در بازیابی لپ‌تاپ کمک کند.

یکی دیگر از راه‌های حافظت از دستگاه گمشده این است که از طریق ارسال پیام و نمایش آن روی صفحه، شانس بازگرداندن آن را افزایش دهید.

حساب فانتوم

داشتن حساب فانتوم به این معنی است که می‌توانید یک حساب جعلی برای سارقان ایجاد کنید تا وارد آن شوند. به این ترتیب سارقان می‌توانند بدون رمز عبور وارد این حساب جعلی می‌شوند، بدون آن‌که از جعلی بودن آن با خبر باشند.بنابراین نمی‌توانند به هیچ یک از فایل‌های شخصی شما دسترسی داشته باشند.

سابقه آدرس IP به شما امکان می‌دهد ببینید که دزد در دستگاه شما به دنبال چه چیزی می‌گردد. همچنین شما می‌توانید که موقعیت مکانی دستگاه خود را با بررسی آدرس IP آن ردیابی کنید. این ابزارها در صورت گم شدن یا دزدیده شدن دستگاه شما واقعا مفید هستند، زیرا می‌توانند به شما در بازیابی آن کمک کنند.

ESET NOD32 Password Manager

ESET NOD32 یک سیستم مدیریت رمز عبور را نیز برای برخی از محصولات خود طراحی کرده است. اما آن را در برنامه‌های پولی و گران‌تر خود ارائه می‌دهد. اگرچه برنامه‌های دیگری نیز وجود دارند که ویژگی‌های بیشتری را به جز مورد ذکر شده، ارائه می دهند. اما راهکارهای شرکت ESET همواره انتخاب جالب‌تری بوده است.

نکته اصلی این است که سیستم مدیریت رمز عبور ESET NOD32 بسیار امن است. این سیستم از رمزگذاری ایمن 256 بیتی AES برای محافظت از رمزهای عبور شما در برابر هکرها استفاده می‌کند و استفاده از آن بسیار راحت است. شما همچنین امکان این را دارید تا رمزهای عبور را در همه دستگاه‌هایتان sync کنید. زمانی که برنامه ESET را بر روی سیستم‌های دسکتاپ و لپتاپ خود نصب کنید، این ویژگی به عنوان یک extension برای کروم، فایرفاکس و Edge ارائه می‌شود.

جمع‌بندی

آیا آنتی ویروس ESET NOD32 ارزش خریداری دارد؟

در عمل، می‌توان اینطور نتیجه گرفت که آنتی ویروس ESET NOD32 واقعا خوب کار می‌کند. تهدیدها را شناسایی کرده و می‌تواند از دستگاه‌ها در برابر اکثر خطراتی که با آن روبرو می‌شود محافظت کند. همانطور که قبلا اشاره شد، در آزمایش‌های آنتی ویروس بسیار خوب عمل کرده است.

با این حال، ESET NOD32 کاملا هم بدون نقص نیست. مرورگر امنی که ESET مدعی است تمامی موارد تایپ شده را رمزگذاری می‌کند، عالی به نظر می‌رسد، اما در واقعیا این امنیت آن چنان هم تضمین شده نیست. از این گذشته، این نرم افزار با وجود داشتن ویژگی‌های مختلف امنیتی، شما را از screen logger ها در امان نگه نمی‌دارد.

به طور کلی، اگر به دنبال سطح مناسبی از امنیت آنلاین هستید، در راهکار ESET NOD32 ویژگی‌های ضد فیشینگ، فایروال و نظارت بر Wi-Fi به خوبی عمل می‌کنند. اما اگر به دنبال ویژگی‌های قوی‌تر هستید و امکانات بیشتر می‌خواهید، Norton 360 یا TotalAV ممکن است راه بهتری باشند.

مقالات مرتبط:

ارسال پیام

به اشتراک بگذارید:

پیمایش به بالا