فروشندگان آنتی ویروس در سراسر جهان بسیار زیاد هستند و برخی از برندها در صدر جدول فروش قرار دارند در حالی که برخی دیگر در پس زمینه باقی می‌مانند و علی رغم عدم کسب محبوبیت کافی، همچنان خدمات باکیفیتی ارائه می‌دهند. با این وجود، درک این نکته ضروری است که این نرم افزارها در بسیاری از جنبه ها متفاوت هستند که آنها را در دراز مدت منحصر به فرد می کند. لایسنس هر آنتی ویروس با آنتی ویروس دیگر می‌تواند متفاوت باشد، و با هر لایسنس ویژگی های مختلفی عرضه می‌شود. لایسنس در حقیقت مجوز قانونی و خریداری شده توسط کاربر است که به وی اجازه می‌دهد از ویژگی‌های معرفی شده توسط آنتی ویروس استفاده کند. 

لایسنس‌ها آنتی ویروس‌ها ویژگی‌های مختلفی دارند و هر کدام به منظور خاصی استفاده می‌شوند. برخی از این روندها شامل موارد زیر می‌شوند:

آنتی ویروس‌های مبتنی بر signature بدافزار

این برنامه‌ها از signature بدافزار برای شناسایی هرگونه فعالیت غیرعادی و محدود کردن آن‌ها قبل از آسیب بیشتر استفاده می‌کنند. به طور معمول، این نوع از آنتی ویروس ها برای از بین بردن ویروس‌هایی که دارای سابقه‌ی فعالیت در Database  هستند و شناسایی آن‌ها آسان‌تر است، بهترین هستند. در بیشتر موارد، آنتی ویروس هنگام تعامل با بدافزار جدید با چالش‌هایی روبرو می‌شود و نمی‌تواند آن را در وهله‌ی اول شناسایی کند.

Monitoring 

این نوع برنامه نرم افزار آنتی ویروس به طور خاص طراحی شده است تا مراقب هر گونه رفتار غیرعادی باشد که در رایانه روی می دهد. این نوع آنتی ویروس از الگوی behavior استفاده کرده و سرویس‌های آن نظارت شامل اسکن هارد دیسک، اتصال به وب سایت‌های مختلف و پاسخ به افزایش غیرعادی در استفاده از data از جمله موارد دیگر است. با در بیشتر موارد، برنامه با اجرای در سراسر شبکه و محدود کردن فعالیت‌های فرآیندها تا زمانی که خطر حذف شود، به تهدیدات احتمالی واکنش نشان می‌دهد. در بیشتر موارد، برنامه به جای دستگاه‌ها به صورت یک به یک، در یک شبکه گسترده مانند یک سازمان اجرا می شود. در یک سازمان تمامی سیستم‌ها از طریق ارتباط شبکه‌ای به یکدیگر متصل هستند و وقوع حادثه‌ی امنیتی در یک سیستم، می‌تواند به کل سازمان آسیب برساند. 

آنتی ویروس های ایمیل محور

ارتباطات آنلاین بیشتر از طریق email انجام می شود که آن را به وسیله‌ای تبدیل می‌کند که از طریق آن می‌توان نرم افزارهای مخرب را به اشتراک گذاشت. شرکت‌هایی که به شدت به ارتباطات ایمیلی متکی هستند، اغلب آنتی ویروس را برای بررسی هر email و اطمینان از نداشتن بدافزار نصب می کنند. اسکن ایمیل‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان حاصل کردن از امنیت سیستم‌ها و شبکه است. ایمیل‌ها می‌توانند حاوی انواع لینک‌های مخرب، اسپم، باج افزار یا بدافزار باشند و با ورود به صندوق پستی آنلاین کاربر، اقدام به هک و رخنه کنند. یک آنتی ویروس محافظ ایمیل قدرتمند، جلوی ورود این عوامل را به mailbox کاربر گرفته و مانع بروز مشکل می‌شود.

Endpoint Protection

خطر قرار گرفتن در معرض بدافزار در سازمان‌های مختلف به دلیل تعداد افرادی که از شبکه تجاری استفاده می‌کنند بسیار بیشتر است. خوشبختانه تعداد زیادی نرم‌افزار ضد ویروس وجود دارد که برای نیازهای شرکت‌های بزرگی که روزانه با انواع مختلف نرم‌افزار درگیر هستند، ساخته شده‌اند. در بیشتر موارد، برنامه آنتی ویروس برای ساخت یک firewall استفاده می‌شود که به آن اجازه می‌دهد تا به سرعت کدهای جدید یا malicious را که سعی در ورود به شبکه دارند شناسایی کرده و مانع از دسترسی آن‌ها به آن و ایجاد آسیب شود. همینطور Endpoint های یک سازمان با قابلیتی شبیه DLP تحت نظارت قرار دارند تا از این طریق تهدیدهای بدافزاری عملی نشوند. 

5 مزیت برتر خرید لایسنس آنتی ویروس

یافتن لایسنس آنتی ویروس bootleg به صورت آنلاین امکان پذیر است اما توصیه نمی‌شود زیرا به اشتراک گذاشتن آن‌ها غیرقانونی است و می تواند ایجاد مشکلاتی کند. بنابراین توصیه می‌شود لایسنس آنتی ویروس را به صورت قانونی خریداری کنید تا از مزایایی که ارائه می دهند به طور کامل بهره مند شوید. برخی از مزایای موجود برای مشاغلی که راهکار را به صورت قانونی خریداری می کنند در زیر ذکر شده است.

Ease of use

هنگام راه اندازی یک کسب و کار، اطمینان از اینکه همه سیستم‌ها در حد مطلوب خود کار می کنند ضروری است تا حداکثر خروجی را داشته باشند. استفاده از یک محصول لایسنس شده تضمین می‌کند که سیستم‌ها با حداکثر سرعت خود کار کرده و آپدیت‌های مرتب داشته باشند. داشتن یک آنتی ویروس لایسنس شده، اسکن رایانه ها را در طول روز یا شب بسیار راحت‌تر می کند و نگرانی ای از جهت باطل شدن لایسنس وجود نخواهد داشت.

Malware Protection

دور نگه داشتن رایانه‌ها و مهم‌تر از آن، کل شبکه، از بدافزارها یکی از عملکردهای اصلی یک برنامه ضد ویروس است. لایسنس‌های قانونی تضمین می‌کنند که سیستم‌های یک سازمان مورد حمله انواع مختلف ویروس ها مانند malware و تروجان ها قرار نمی‌گیرند. یک آنتی ویروس معتبر با لایسنس مناسب، تقریبا می‌تواند جلوی بروز کلیه‌ی خسارات ناشی از حمله‌ی های سایبری را بگیرد. 

Cost effective

هزینه اولیه خرید آنتی ویروس‌ها به صورت قانونی می تواند کمی سنگین باشد به خصوص اگر شبکه ای که تحت پوشش قرار می گیرد گسترده باشد. خوشبختانه، اکثر شرکت‌هایی که این آنتی‌ویروس‌ها را ارائه می‌کنند، طرح‌های مناسبی برای کلاینت خود ارائه می‌دهند. انتخاب یک طرح اساسی که نیازهای کسب و کار شما را با قیمت پایین برآورده می کند آسان‌تر است و بعدا نیز می‌توان با رشد کسب و کار آن را ارتقا بخشید. علاوه بر این، رایانه‌هایی که آنتی‌ویروس‌شان به خوبی کار می‌کند و به‌روزرسانی‌های منظم را دریافت می‌کنند، کمتر مستعد آلودگی هستند.

Data Protection

آنتی ویروسی که به صورت قانونی خریداری شده است نیز به عنوان سپری در برابر هکرهایی عمل می کند که اغلب از ویروس ها برای دسترسی به اطلاعات شخصی استفاده می کنند. این آنتی ویروس ایمیل‌ها و سایر اسناد تجاری ارسال شده به کسب‌وکار را در حالی که همچنان مراقب هرگونه فعالیت مشکوک است، اسکن می‌کند. برخی از شرکت هایی که به ارائه برنامه های آنتی ویروس باکیفیت مانند بررسی رایانه شخصی معروف هستند، ارزش بررسی را دارند. علاوه بر این، ویژگی فایروال ارائه شده توسط راهکار ضد ویروس تضمین می کند که data همیشه تحت محافظت است، حتی در زمان تبادل به صوررت آنلاین.

امنیت آنتی ویروس

خرید لایسنس آنتی ویروس از یک شرکت معتبر، امنیت کاری را بالاتر می‌برد و نگرانی‌ای از جانب بازدید از سایت‌های مختلف وجود نخواهد داشت.به طور کلی، خرید لایسنس راهکار از یک تامین کننده‌ی معتبر و استفاده از تمامی امکانات قد شده در قرارداد لایسنس می‌تواند امنیت شبکه و سازمان را فراهم کند.

لایسنس معتبر و قانونی به کاربر کمک می‌کند تا حداکثر استفاده از امکانات ارائه شده توسط آنتی ویروس را داشته باشد و برای امنیت سازمان و شبکه، برنامه مناسبی در نظر بگیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

اطلاع‌رسانی پشتیبانی فنی

با توجه به احتمال بروز حملات سایبری، بدین‌وسیله ضمن اعلام آماده‌باش ۲۴ ساعته تیم واکنش سریع شرکت دژپاد، شماره تماس متخصصین فنی جهت پاسخگویی در لحظه به شرح زیر اعلام می‌گردد:

پشتیبانی آنتی‌ویروس: ۰۹۳۰۰۱۵۴۴۵۱

پشتیبانی فایروال: ۰۹۳۰۰۱۵۴۹۷۷

پشتیبانی استوریج: ۰۹۳۰۰۱۵۴۸۷۵