در مقاله‌های قبلی به تفصیل در رابطه با خرید یک آنتی ویروس صحبت شده و به ویژگی‌های مورد نظر برای خریداری یک محصول آنتی ویروس پرداخته شده است. اما اکنون زمان انتخاب و خریداری یک محصول آنتی ویروس برای حفاظت از نقاط پایانی شبکه و امنیت اطلاعات سازمان است. محصولاتی که برای این مقاله در نظر گرفته شده، مجموعه‌ای از محصولات ESET است و ما به بررسی موارد لازم برای خرید آنتی ویروس ESET خواهیم پرداخت.

اولین نکته‌ای که برای خرید آنتی ویروس ESET مهم است، دانستن علت خریداری آن است. برای کاربر چه چیزی اهمیت دارد؟ امنیت نقاط پایانی شبکه، عملکرد DLP ، تامین امنیت ایمیل، اسکن مداوم و بدون توقف، جلوگیری از ورود باج افزار، بد افزار، اسپم ، محافظت از memory ، data protection ، ماشین لرنینگ معمولا از جمله‌ی مواردی هستند که سازمان‌ها را وادار به تامین محصول مناسب می‌کنند. اما برای خرید آنتی ویروس ESET می‌توان چندین انتخاب متنوع داشت که بسته به اندازه‌ی سازمان‌ها تعیین می‌شوند و می‌توان با خریداری لایسنس مرتبط از هر یک از ویژگی‌های مورد نیاز استفاده کرد. در ادامه برخی از محصولات سازمانی ESET و ویژگی‌های آن‌ها شرح داده می‌شوند تا بتوان با توجه به این ویژگی‌ها نسبت به تهیه‌ی راهکار مورد نظر اقدام کرد. 

خرید آنتی ویروس ESET برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط

برای این دسته از کسب و کارها سه محصول عمده از شرکت ESET به بازار عرضه شده که هر کدام با برخورداری از ویژگی‌های قدرتمند و تکنولوژی پیشرفته، قادر به تامین امنیت بیش از 99 درصد برای کاربران هستند.

ESET Protect Entry

این محصول از ESET دارای ویژگی‌های زیر می‌باشد:

  • کنسول مدیریتی یکپارچه
  • File Server Security

همچنین محصول قادر به محافظت از نقاط پایانی شبکه بوده و با Real-Time scan و بهره‌گیری از اسکنر UEFI می‌تواند محافظت نسبتا خوبی را ارائه دهد. ویژگی‌های spam blocker  ، exploit blocker ، anti malware ، anti spyware بر روی تقریبا تمامی محصولات سازمانی ESET موجود است. 

ESET Protect Advanced

محصول پیشنهادی کارشناسان ESET برای محافظت در برابر حملات Zero-day و امنیت data به صورت پیشرفته، Full disk encryption و حفاظت در برابر تهدیدهای پیشرفته، از جمله مهم ترین ویژگی‌های است که در این محصول به چشم می‌خورد. مدیران سازمان‌های کوچک تا متوسط برای خرید آنتی ویروس ESET می‌‌توانند این محصول را انتخاب کنند. 

ESET Protect Total

محافظت چندلایه، حفاظت از نقاط پایانی شبکه، اپلیکیشن ابری و شناسایی vectorهای حمله از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول است. در کنار امکانات ذکر شده در دو محصول قبلی، Mail Security و حفاظت از اپلیکیشن ابری نیز در مجموعه‌ی امکانات این راهکار افزوده شده است. با خریداری لایسنس محصولات ذکر شده از شرکت ESET ، می‌توان برخی امکانات را نیز به موارد ذکر شده اضافه کرد، امکاناتی مانند Detection & Response و Security Services که با تفاوت قیمت اندکی می‌توانند به لیست اضافه شوند. 

خرید آنتی ویروس ESET برای کسب و کارهای بزرگ (Enterprise)

طبق ادعای شرکت ESET ، محصولات Enterprise این شرکت قادر هستند تا به طور کامل از شبکه در مقابل حمله‌ی Ransomware محافظت کنند، و وجود visibility در عملکرد آنتی ویروس می‌تواند به تیم های امنیتی به طور دقیق و کاملی نشان دهد که عمکلرد آنتی ویروس به چه شکل است.

تکنولوژی محصولات Enterprise در برگیرنده‌ی امکانات و تکنولوژی‌های مختلفی است. هوش تهدید (threat intelligence) با برخوداری از database قدرتمند و گسترده با به روزرسانی مرتب و دوره‌ای، به شناسای انواع تهدیدها می‌پردازد و پیش از وقوع حمله می‌تواند جلوی آن را بگیرد. اما شاید مهم ترین ویژگی محصولات Enterprise ، قابلیت Detection & Response است، با Detect کردن هر گونه تهدید و امکان وقوع رخنه و حمله را پیش از وقوع شناسایی می‌کند و با Response جلوی آن را می‌گیرد. تکنولوژی Extended Protection با ارائه‌ی لایه‌ی حفاظتی مبتنی بر Cloud جلوی انواع حملات به ویژه حملات ransomware را گرفته و امکان استفاده از قابلیت multifactor-authentication  برای ورود امن کاربران و admin ها در حساب‌های مختلف را فراهم می‌کند. در هرم حفاظتی محصول Enterprise شرکت ESET ، چندین لایه‌ی تشهیص و جلوگیری از حمله وجود دارد، و برای حفاظت از endpoint های سازمان، فایل سرورها، mail server ها و محصولات SharePoint طراحی شده است.

خرید آنتی ویروس ESET برای سازمان‌های بزرگ: ESET Protect MDR

قوی‌ترین و برجسته‌ترین محصول شرکت ESET برای یک Enterprise و تامین امنیت محیط IT در یک سازمان، MDR است. ویژگی‌های این محصول عبارتند از:

  • Integrated Management Console
  • Modern Endpoint Protection
  • File Server Security
  • Full Disk Encryption
  • Advanced Threat Defense
  • Extended Detection & Response (XDR)
  • MDR Service
  • Premium Support Advanced

لایسنس این محصول به نسبت سایر محصولات ESET گران‌قیمت تر بوده و به صورت سالیانه تمدید می‌شود، و با خریداری از شرکت ESET و یا پارتنرهای این شرکت، می‌توان از تمام ویژگی‌های ذکر شده استفاده کرد. 

جمع‌بندی

برای خرید آنتی ویروس ESET، ضمن در نظر گرفتن ویژگی‌های سازمانی مانند ابعاد سازمان، باید امکانات محصول انتخابی را نیز در نظر گرفته تا با انتخاب دقیق موارد مورد نیاز، محصول مناسب را انتخاب و امنیت سازمان را فراهم کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا