معرفی شرکت Hewlett Packard Enterprise (HPE)

About HPE

مقدمه

Hewlett Packard Enterprise (HPE) یک شرکت جهانی لبه به ابر (Edge to cloud) است که به سازمان‌ها کمک می‌کند بازده خود را بالا ببرند و تحقق ارزش‌های سازمانی خود را تسریع کنند. HPE (اچ پی ای) با داشتن دهه‌ها تجربه در زمینه فناوری اطلاعات و با ارائه راه‌حل‌های فناوری منحصربه‌فرد، باز (Open Solutions) و هوشمند، به عنوان یک سرویس، همواره در راستای پیشرفت کار و زندگی مردم گام برداشته است. HPE (اچ پی ای) با ارائه خدمات ابری (Cloud Services)، محاسبه (Compute)، رایانش با عملکرد بالا (HPC) و هوش مصنوعی (AI)، لبه هوشمند (Intelligent Edge)، نرم‌افزار و فضای ذخیره‌سازی، تجربه‌ی کاری منظم و یکپارچه را در تمامی فضای ابری و لبه‌ها فراهم می‌کند و به مشتریان کمک می‌کند تا مدل‌های تجاری جدید توسعه دهند، با تکنولوژی روز همراه شوند و در نهایت عملکرد عملیاتی را افزایش دهند.

شرکت Hewlett Packard (HPE) در سال 2015 زمانی که HP فعالیت‌های خود را به دو بخش تقسیم کرد، ایجاد شد. در یک طرف HP Inc، ارائه‌دهنده چاپگر و رایانه شخصی قرار گرفت، در حالی که HPE محصولات و خدمات سازمانی ارائه می‌دهد.

از زمان شکل‌گیری HPE (اچ پی ای)، پیوسته از نظر درآمد و حاشیه سود رشد کرده است و همچنان با خرید شرکت‌های دیگر در این حوزه و رونمایی از محصولات و خدمات جدید کسب‌وکار خود را گسترش داده و جلوتر از رقیبان خود حرکت کرده است. با این وجود این شرکت در طول پنج سال گذشته واحدهای تجاری مختلف، به ویژه بخش‌های نرم‌افزار و خدمات سازمانی خود را منحل کرده است.

اعلامیه مبنی بر اینکه HP قرار است به دو بخش تقسیم شود در سال 2014 منتشر شد و این تقسیم‌بندی در اواخر سال 2015 تکمیل شد. هیولت پاکارد اینترپرایز (Hewlett Packard Enterprise)، بر محصولات سخت افزاری سازمانی مانند سرورها و تجهیزات شبکه متمرکز است، در حالی که HP Inc چاپگر، لپ تاپ و رایانه های شخصی رومیزی را ارائه‌ می‌دهد.

علیرغم گذراندن دوران بسیار سخت، HPE همچنان یکی از پیشتازان در زمینه خود است، به خصوص در بازار ابری که در آن با Dell Technologies (به ویژه Dell EMC)، رقابت می‌کند.

محصولات HPE

استراتژی HPE (اچ پی ای) طی پنج سال گذشته به صورت چشمگیری متحول شده است. در حالی که هنوز هم لوازم سخت‌افزاری را، چه به صورت مستقیم و چه از طریق شرکای کانال خود، می فروشد، اما این شرکت اکنون بیشتر بر GreenLake متمرکز شده است (service, consumption-based product).

GreenLake پلتفرمی با مدل مبتنی بر مصرف HPE (اچ پی ای) برای سخت‌افزار و خدمات است. به طور خلاصه، GreenLake وعده می‌دهد که تجربه‌ای شبیه به ابر را به یک محیط داخلی بیاورد، یعنی به جای خرید کامل محصول، مشتریان پیکربندی مورد نیاز خود را تعیین می‌کنند و HPE آن را با مقداری درنظرگرفتن امکان افزایش ظرفیت، نصب می‌کند. یعنی مشتریان فقط هزینه آنچه را استفاده می‌کنند پرداخت می‌کنند و سخت‌افزار در پایان قرارداد به HPE بازگردانده می‌شود. این شامل تمام عناصر پورتفولیو شرکت، از ذخیره‌سازی گرفته تا سرورها و حتی عناصر شبکه از آروبا و نرم‌افزار Ezmeral است.

آنتونیو نری (Antonio Neri) مدیر عامل سازمان هیولت پاکارد (HPE) گفت GreenLake آینده HPE است و در همین راستا در سال 2021 اظهار داشت: “این محصول نوین، خدمات پیشرو، تجربه برجسته و پیشتاز ما خواهد بود، جایی که هر چیز دیگری، به عنوان بخشی از این تجربه قرار خواهد گرفت.”  (منظور از هر چیز دیگری، در این مورد، محصولات سخت‌افزاری معمول HPE است.)

محصولات رایج، شامل تمام محصولات در دسته‌بندی‌های مختلف، مانند استوریج‌های all-flash و hybrid، زیرساخت فرا همگرا (hyperconverged infrastructure)، سرورهای Rack و Tower، زیرساخت ترکیب‌شونده (composable infrastructure) (محور فعالیت‌های HPE قبل از ورود GreenLake)، converged edge systems،  سیستم‌های استوریج پیشرفته Primera و در نهایت رایانش با عملکرد بالا (HPC)، می‌شود. همانطور که در بالا اشاره شد، با اینکه شرکت HPE علاقه دارد که مشتریان بالقوه و موجود را به سمت GreenLake سوق دهد، اما همچنان اکثر این محصولات نیز برای خرید در دسترس هستند.

GreenLake فقط به دنبال ذخیره‌سازی تمام داده‌ها در مرکز داده مشتری نیست، این شرکت در سال 2018 شروع به پذیرش hybrid cloud کرده و اعتراف می‌کند که ارائه‌دهندگان سرویس‌های ابر عمومی ابر hyperscale نیز چیزی برای ارائه‌ دارند. به عنوان بخشی از این استراتژی، این شرکت در آوریل 2019 با Nutanix همکاری کرد تا خدماتی از قبیل AWS، Microsoft Azure و Google Anthos را به مشتریان خود ارائه دهد (البته از طریق پلت فرم GreenLake).

جمع‌بندی

شرکت HPE از بدو تاسیس هدف و تمرکز خود را بر روی خدمات و محصولات سازمانی گذاشت تا از این طریق بتواند نیاز شرکت‌ها به این نوع امکانات را براورده کند. ارائه‌ی خدمات ابری از جمله خدماتی است که این شرکت ارائه داده و نیز با وجود چالش‌های زیادی که با آن رو‌به‌رو بوده همچنان با قدرت به راه خود ادامه داده و در بازار رقابت از بسیاری از رقیبان خود پیشی گرفته است. 

سؤالات متداول

شرکت HP و HPE چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

شرکت HPE در حقیقت شاخه‌ای از شرکت HP است که بر روی تولید محصولات سازمانی فعالیت می‌کند.

محصولات HPE در چه حیطه‌ای فعالیت می‌کنند؟

تمرکز این شرکت در تولید محصولات ابری، محاسباتی، رایانشی و … است.

پاسخ

مقالات مرتبط:

ارسال پیام

به اشتراک بگذارید:

پیمایش به بالا