معرفی نسل یازدهم سرورهای HPE

HPE ProLiant Gen 11

سرورهای جدید HPE ProLiant Gen11 تجربه عملیاتی ابری بصری، امنیت قابل اعتماد با طراحی و عملکرد بهینه شده برای بارهای کاری (Workload) را ارائه می‌دهند.

اوایل نوامبر 2022 شرکت Hewlett Packard Enterprise  (HPE) یک مجموعه محاسباتی نسل بعدی را معرفی کرد که تجربه عملیاتی ابری را ارائه می‌دهد و برای تقویت محیط‌های ترکیبی و تحول دیجیتال طراحی شده است. سرورهای جدید HPE ProLiant Gen11منابع محاسباتی بصری، قابل اعتماد و بهینه سازی شده را در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهند که برای طیف وسیعی از بارهای کاری (Workload) مدرن، از جمله هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل، برنامه‌های کاربردی ابری، برنامه‌های کاربردی گرافیکی فشرده، یادگیری ماشینی (Machine Learning)، زیرساخت دسکتاپ مجازی (VDI- Virtual Desktop Infrastructure) و مجازی سازی (Virtualization) مناسب هستند.

نیل مک‌دونالد، معاون اجرایی و مدیر کل Compute در HPE می‌گوید: اساس هر استراتژی ترکیبی، محاسبات (Computation) است. محصول جدید HPE کسب‌وکارها را به لبه‌ها نزدیک‌تر می‌کند، جایی که داده‌ها ایجاد می‌شوند، و تجربیات ابری جدید در همین حین ارائه می‌شوند و امنیت ایجاد شده به صورت یکپارچه است. سرورهای جدید HPE ProLiant Gen11 برای دنیای هیبریدی مهندسی شده‌اند تا یک تجربه عملیات ابری بصری، امنیت قابل اعتماد از طریق طراحی و عملکرد بهینه برای احجام کاری (Workload) ارائه دهند.

تجربه عملیات ابری Intuitive

در سرورهای HPE ProLiant،HPE GreenLake for Compute Ops Management یک کنسول مدیریتی بومی ابری را ارائه می‌دهد. این ویژگی کارایی عملیاتی را با خودکارسازی ایمن فرآیند دسترسی، نظارت و مدیریت سرورها، بدون توجه به محل استقرار محیط محاسباتی، افزایش می‌دهد.

این کنسول قابلیت‌های ساده، یکپارچه و خودکار را فراهم می‌کند تا به مشتریان اجازه دهد محاسبات خود را با برخورداری از بینش کلی کنترل کنند. مشتریان همچنین می‌توانند به راحتی هزاران دستگاه توزیع‌شده را مورد استفاده قرار دهند و از به‌روزرسانی‌های سریع‌تر سخت افزاری سرور برای تمرکز بر عملیات تجاری و نه مدیریت زیرساخت‌های پیچیده فناوری اطلاعات بهره‌مند شوند.

HPE GreenLake برای Compute Ops Management همچنین شامل گزارش ردپای کربنی (Carbon Footprint) برای مشتریان، از سرورهای تکی گرفته تا محیط‌های محاسباتی بزرگ برای نظارت بر مصرف انرژی است.

امنیت قابل اعتماد با طراحی مناسب

HPE همچنان به مدیریت و ارائه زیرساخت‌های امن، از لبه تا ابر، از سطح سیلیکون با HPE Silicon Root of Trust (یک قابلیت امنیتی منحصر به فرد در صنعت که میلیون‌ها خط کد میان‌افزار را از بدافزار و باج‌افزار، با دیجیتال محافظت می‌کند) ادامه می‌دهد. امروزه، HPE Silicon Root of Trust  میلیون‌ها سرور HPE را در سراسر جهان ایمن می‌کند.

سرورهای نسل بعدی HPE ProLiant بر اساس این نوآوری امنیتی با ویژگی‌های جدید زیر برای محافظت از داده‌ها و سیستم‍ها ساخته شده اند:

با نسخه جدید HPE Integrated Lights-Out (iLO)، با iLO6، می‌توان از تایید و احراز هویت اجزای دستگاه اطمینان حاصل کرد.ILO یک نرم افزار مدیریت سرور از راه دور است که مشتریان را قادر می‌سازد تا سرورهای HPE را بطور ایمن پیکربندی، نظارت و به روز رسانی کنند. آخرین نسخه دارای احراز هویت جدید با استفاده از پروتکل امنیتی و مدل داده (SPDM) است که یک قابلیت امنیتی کلیدی در سرورها برای احراز هویت و نظارت ایمن دستگاه‌ها در رویکرد مبتنی بر استانداردهای باز است.

با گنجاندن گواهی‌های پلتفرم و شناسه امن دستگاه (iDevID) به‌طور پیش‌فرض، می‌توان از تغییرات دسترسی به هویت منحصربه‌فرد سرور جلوگیری کرد.

با نظارت بر بوت شدن به صورت ایمن و بررسی وضعیت سیستم از طریق ماژول پلتفرم قابل اعتماد (TPM) یک لایه دیگر از احراز هویت به دست می‌آید.

می‌توان بالاترین سطح امنیت را از طریق زنجیره تامین مورد اعتماد HPE اتخاذ کرد. HPE Trusted Supply Chain امنیت سرتاسری را با سرورهای تایید شده‌ای که دارای حفاظت سخت شده از داده‌ها در طول فرآیند تولید هستند، ارتقا می‌دهد. اخیرا، HPE گزینه‌هایی را برای سرورهای تایید شده از کارخانه‌های آمریکایی برای تولید و ارسال در سراسر جهان گسترش داده است.

عملکرد بهینه برای احجام مختلف کاری

از آنجایی که سازمان‌ها حجم‌های کاری پیچیده‌تری از جمله فرایندهای هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و پروژه‌های رندر را اجرا می‌کنند، به محاسبات بهینه و عملکرد محاسباتی سریع نیاز دارند. سرورهای نسل بعدی HPE ProLiant برای ارائه کارایی بالا در حجم‌های کاری فشرده یک سازمان و پشتیبانی از مجموعه‌ای از معماری‌ها، از جمله پردازنده‌های نسل چهارم AMD EPYC™، پردازنده‌های نسل چهارم Intel® Xeon® Scalable و Ampere® Altra و Ampere® Altra® Max Cloud Native Processors بهینه شده‌اند.

در مقایسه با نسل قبلی، سرورهای جدید HPE ProLiant Gen11 از پهنای باند ورودی/خروجی دو برابر بیشتر برای پرمصرف‌ترین برنامه‌ها، 50 درصد هسته‌های بیشتر به ازای هر CPU برای بهبود تلفیق حجم کاری، و 33 درصد تراکم پردازش گرافیکی با کارایی بالا در هر سرور پشتیبانی می‌کنند و استفاده از هوش مصنوعی و پردازش حجم کاری فشرده نیز از ویژگی‌های این محصول است.

ارائه‌دهندگان خدمات و شرکت‌هایی که از workload بومی ابری استقبال می‌کنند، برای ارائه قابلیت‌های پر سرعت و توسعه‌پذیر برای هدایت نوآوری‌های جدید، به محاسبات اختصاصی و بومی ابری نیاز دارند. در ژوئن 2022، HPE اعلام کرد که اولین ارائه‌دهنده سرور سطح یک است که محاسبات را با سیلیکون بومی ابری بهینه شده، با استفاده از پردازنده‌های Ampere® Altra® و Ampere® Altra® Max Cloud Native، در سرور جدید HPE ProLiant RL300 Gen11 انجام می‌دهد.

گسترش تجربه مشتری با خدمات جدید

از طریق خدمات HPE Pointnext، یک تیم برنده جایزه متشکل از 15000 متخصص، مشتریانی که سرورهای HPE ProLiant Gen11 را به کار می‌گیرند، می‌توانند از تخصص پیشرفته و عمیق در سطح جهانی برای استقرار سرورهای HPE ProLiant نسل بعدی و ایجاد تجربیات جدید استفاده کنند، و از داده‌های خود اطلاعاتی به صورت Real time کسب کنند.

امروز، HPE از پیشرفت‌هایی در تجربه مشتری خود، پشتیبانی از سرورهای HPE ProLiant Gen11 خبر می‌دهد، از جمله:

HPE Pointnext Complete Care Secure Locations به مشتریان متخصصان حرفه‌ا‌ی و خدمات آن‌ها را برای ارائه پشتیبانی به مکان‌هایی که دسترسی، اتصال و همچنین ارتباطات الکترونیکی و کلامی تحت تدابیر امنیتی خاص است، ارائه می‌دهد.

HPE Expert on Demand به مشتریان امکان دسترسی به خدمات حرفه‌ای با تخصص مرتبط با عملیات محاسباتی نسل بعدی HPE را می‌دهد.

مرکز پشتیبانی HPE، که خدمات آنلاین و پلتفرم پشتیبانی را ارائه می‌کند، به گونه‌ای ارتقا یافته است که شامل همکاری بیشتر، مدیریت پرونده، عیب‌یابی عامل مجازی پیشرفته و داشبورد جدید دیجیتالی می‌شود.

مقالات مرتبط:

ارسال پیام

به اشتراک بگذارید:

پیمایش به بالا