مقدمه

در دژپاد ما می‌دانیم مدیریت فایروال، یعنی فرآیند پیکربندی و نظارت بر فایروال، نیاز به دانش، تخصص و تجربه دارد. ضروری است که تمام تجهیزات امنیتی به درستی نصب و راه‌اندازی شده، محدود شده و نقاط ضعف سیستم‌ وصله (patch) شده باشد؛ همچنین در فواصل مرتب بررسی شوند تا از کسب‌وکار و سیستم‌های شما در برابر فعالیت‌های مخرب محافظت شود. اطمینان از اجرای صحیح و موثر کنترل‌های امنیتی در سراسر شبکه و در مقابل کاهش هزینه‌های مربوط به مدیریت زیرساخت‌های امنیتی تنها بخشی از خدمات پشتیبانی فایروال است که ما در دژپاد ارائه می‌کنیم.

از طریق ایجاد یک ساختار امنیتی موثر و پیشگیرانه داخلی و محیطی می‌توانید از آسیب‌های بدافزارها و حملات سایبری جلوگیری کنید. یکی از این نمونه بدافزارها، باج افزار واناکرای (WannaCry) بود که در سال ۲۰۱۷ میلادی، حمله سایبری عظیمی با استفاده از این باج‌افزار آغاز شد، این نوع باج افزار در سراسر جهان به عنوان مخرب‌ترین باج افزار شناخته می‌شود. حملات باج‌افزار واناکرای درس‌های ساده اما مهمی را به سازمان‌ها جهت حفظ اطلاعات‌شان آموزش داد. از جمله اهمیت مدیریت وصله‌ کردن (patch) نقاط ضعف سیستم‌ها، اطمینان ازعدم وجود دارایی‌های ناشناخته‌ی در سازمان (در حملات واناکرای مشخص شد که هکرها با استفاده از سیستم‌هایی که در سازمان‌ها فراموش شده باشند به راحتی می‌توانند حملات خود را انجام دهند) و بخش‌بندی مناسب شبکه؛ همچنین باید اضافه کرد که امنیت نیاز به عکس‌العمل‌های واقعی دارد؛ با در نظر گرفتن سازمان‌های درمانی که مورد حملات واناکرای قرار گرفتند، باید به این نتیجه رسید که امنیت سایبری دیگر صرفا در مورد حفاظت از اطلاعات نیست. در زمان وقوع حمله نیاز است که عکس‌العمل‌‌‌های واقعی اتفاق بیفتند زیرا این حملات می‌توانند امنیت زندگی مردم را به خطر بیاندازند. در نتیجه چشم انداز تهدیدات باید به طور کامل درک شود، در این راستا خدماتی که دارای سطح بالایی از ریسک هستند باید توسط کارشناسان مدیریت فایروال، شناسایی شوند. این آگاهی، تضمین می‌کند که بهترین عملکرد امنیتی موثر با توجه به نیاز سازمان شما، توصیه و پیاده‌سازی می‌شود تا شبکه شما از امنیت خوبی برخوردار باشد.

مدیریت فایروال چیست؟

مدیریت فایروال، فرآیند پیکربندی و پشتیبانی فایروال، برای ایجاد و نگه‌داری یک شبکه امن است. فایروال‌ها عضوی جدایی‌ناپذیر و مهم در محافظت از شبکه‌های خصوصی (private networks)، در هر دو وضعیت شخصی و تجاری (مناسب کسب‌وکارهای کوچک تا بزرگ) هستند.

یک سازمان ممکن است برای محافظت از دستگاه‌ها و شبکه خود متناسب با استاندارها و اصول از فایروال‌های مختلفی استفاده کند. مدیریت این فایروال‌ها به معنای تنظیم قوانین و سیاست‌ها، ردیابی تغییرات، نظارت بر وضعیت سازگاری سیستم‌ها و همچنین شامل نظارت بر دسترسی کاربر به تنظیمات فایروال است. این پیکربندی تضمین می‌کند که فایروال به صورت ایمن و کارآمد عمل می‌کند.

هر سازمانی که شبکه خصوصی دارد، در هر مقیاسی که باشد، برای محافظت از سیستم‌ها و شبکه خود به فایروال نیاز دارد. فایروال‌ها بخش مهمی از امنیت سایبری هستند، و یکی از حوزه های کلیدی خط‌مشی امنیت اطلاعات را تشکیل می‌دهد. مسئولیت نهایی مدیریت فایروال بر عهده کسانی است که امنیت فناوری اطلاعات سازمان را تامین می‌کنند. تیم دژپاد با سالها تجربه و استفاده از دانش روز می‌تواند مدیریت و پشتیبانی فایروال سازمان شما را به صورتی مطمئن، موثر و کارآمد انجام دهد.

شبکه‌ها و فایروال‌ها می‌توانند پیچیده باشند، با این وجود حتی ساده‌ترین فایروال‌ها نیز باید به درستی راه‌اندازی و نظارت شوند. برای اطمینان از امنیت شبکه، سیاست‌های فایروال باید به درستی تنظیم و به طور مرتب به‌روزرسانی شوند. به منظور جلوگیری از عدم سازگاری و آسیب‌پذیری، قوانین و پیکربندی فایروال باید مستمر ارزیابی و نظارت شوند. نرم‌افزار فایروال نیز نیاز به پشتیبانی و مدیریت مداوم دارد، از جمله به‌روزرسانی و وصله (patch) نرم افزار و ثبت تغییرات در خط مشی‌ها یا قوانین است. همچنین نظارت بر قوانین و پیکربندی کارآمد، تجزیه و تحلیل گزارش‌ها و هشدارها و نظارت فعال بر سازگاری را نیز شامل می‌شود.

طراحی فایروال

طراحی فایروال شامل تصمیمات کلی سیاست امنیتی یک سازمان است، مانند اینکه از کدام ویژگی فایروال استفاده شود، کجا باید فایروال را اجرا کرد، و در نهایت، نحوه پیکربندی فایروال. مواردی از طراحی فایروال:

– تعیین منابع شبکه و تمامی الزامات امنیتی

– یافتن تهدیدات شناخته شده و پیدا کردن شیوه برخورد با آن

– مستند کردن سیستم‌های عامل، نسخه‌های موجود و برنامه‌های کاربردی

چرا باید دژپاد را انتخاب کنید؟

– مدیریت فایروال سطح بالا که از تجربه و تخصص تیم دژپاد ناشی می شود؛

– شبکه شما دارای کنترل‌های امنیتی دقیق خواهد بود؛

– هزینه مدیریت و نگه‌داری زیرساخت‌های امنیتی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد؛

– شیوه‌های امنیتی با توجه به “چشم انداز تهدید” تعیین شده و به صورت مداوم بروزرسانی می‌شود؛

– پشتیبانی شبانه‌روزی، در هر زمانی که به آن نیاز دارید؛

– پاسخ و واکنش سریع به تمام تهدیدها در صورت شناسایی.

با دژپاد، در امنیت باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

اطلاع‌رسانی پشتیبانی فنی

با توجه به احتمال بروز حملات سایبری، بدین‌وسیله ضمن اعلام آماده‌باش ۲۴ ساعته تیم واکنش سریع شرکت دژپاد، شماره تماس متخصصین فنی جهت پاسخگویی در لحظه به شرح زیر اعلام می‌گردد:

پشتیبانی آنتی‌ویروس: ۰۹۳۰۰۱۵۴۴۵۱

پشتیبانی فایروال: ۰۹۳۰۰۱۵۴۹۷۷

پشتیبانی استوریج: ۰۹۳۰۰۱۵۴۸۷۵