نقاط پایانی شبکه‌ی هر سازمان، ریسک‌پذیرترین قسمت‌ آن هستند. آنتی ویروس قوی از دیدگاه متخصصان محصولی است که با تامین امنیت سایبری، به ادامه‌ی فعالیت‌های سازمان کمک می‌کند، ریسک‌های موجود را تحت کنترل قرار داده، کار با آن راحت و فاقد پیچیدگی است، و از نظر هزینه مقرون به صرفه می‌باشد. همچنین آپدیت کردن آن باید راحت باشد، و برای سازمان‌هایی که تیم امنیت سایبری آن‌ها در حال توسعه هستند، امکانات لازم را فراهم کند. به عبارت دیگر، آنتی ویروس قوی، وظیفه‌ی حمایت کامل و حداکثری از نقاط پایانه شبکه را عهده دار می‌باشد.

در این مقاله، تلاش می‌کنیم شما را با رایج‌ترین محصولات امنیت نقاط پایانی شبکه‌های سازمانی آشنا کرده ، و با ارائه‌ی ویژگی‌های برجسته‌ی هر کدام، شما را راهنمایی کنیم تا راهکار مناسب را پیدا کنید. این بررسی‌ها با توجه به نظرات کاربران و مدیرانی که از این محصولات استفاده کردند و در وب سایت G2 ثبت شده، در اختیار شما قرار می‌گیرد. ما درستی یا نادرستی هیچ یک از این نظرات را رد یا تایید نمی‌کنیم. 10 راهکار ذکر شده، برترین محصولات در سال 2022 می‌باشند.

ده آنتی ویروس قوی از دیدگاه کاربران در G2

  • Malwarebytes (for business): این نرم‌افزار آنتی ویروس 16 سال پیش در کشور آمریکا تولید شد. موسس شرکت تولید کننده‌ی این نرم افزار، شخصی به نام ارسین کلزینسکی است که وقتی کامپیوتر خانگی‌اش به ویروس آلوده شد، تصمیم گرفت تا راهکاری برای جلوگیری از این مساله ایجاد کند تا جلوی وقوع مجدد این اتفاق را بگیرد. با مطالعات و تحقیق برروی انواع آنتی ویروس‌ها در آن دوره، او با همکاری چند مهندس دیگر، شرکت Malwarebytes Inc را تاسیس کرد و پس از آن این شرکت با رشد بیشتر و ایجاد پروژه‌های مختلف دراستای جلوگیری از گسترش ویروس‌های مختلف در حوزه‌ی IT ، تبدیل به یکی از عناوین قدرتمند شد. در سال 2018 با معرفیMalwarebytes Endpoint Protection and Response ، این شرکت گام مهمی برای محافظت سازمان‌ها در برابر حملات سایبری برداشت. با داشتن قابلیت تشخیص، قرنطینه، یافتن و ترمیم خسارات وارد شده توسط حمله‌های صورت گرفته، و همچنین استفاده از تکنولوژی شناسایی ویروس‌ها توسط کد ویروس، این محصول انتخاب مناسبی برای سازمان‌های میان رده و متوسط، سرویس‌های فناوری اطلاعات، و سازمان‌های آموزشی است.
  • MVISION Endpoint Security: نرم افزار MVISION Endpoint Security محصول شرکت معتبر و شناخته شده‌ی شرکت McAfee ، محصولی مناسب سازمان‌های متوسط تا بزرگ است و بیش از نیمی از enterprise ها در سرتاسر دنیا جزو مشتریان آن هستند. این محصول مناسب شبکه‌ی داخلی یک سازمان است و برای بررسی و اسکن محصولات مایکروسافت به ویژه نرم افزارهای Office انتخاب خوبی محسوب می‌شود. کار با آن دارای پیچیدگی نیست و تنظیمات آن به راحتی برای همه قابل درک است.
  • Bitdefender Antivirus Plus: شرکت Bitdefender یک شرکت رومانیایی است که در زمینه‌ی تولید نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس فعالیت می‌کند. از سال 2011 که این شرکت خط تولید محصولات سازمانی خود را آغاز کرد، Bitdefender توانسته تا با ارائه‌ی محصولاتی مثل Antivirus Plus که عملکرد محافظت چند لایه و بررسی الگوهای رفتاری (Behavioral Detection) اپلیکیشن‌ها را جهت تشخیص و جلوگیری از نفوذ ویروس‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهد، جایگاه خوبی در بازار میان رقبای خود پیدا کند. از دیدگاه کاربران، سهولت استفاده از برنامه و پشتیبانی مناسب از خدمات ارائه شده، از ویژگی‌های مثبت Bitdifender به شمار می‌آید.
  • SentinelOne: شرکت Sentinel Labs 9 سال پیش در کالیفرنیا، با هدف توسعه‌ی راهکارهای امنیتی فناوری اطلاعات تاسیس شد. با داشتن نزدیک به 1000 کارمند در چندین کشور، و اخذ اسپانسری تیم فرمول 1 Aston Martin، Sentinel Lab خود را به عنوان یک نام تجاری پر زرق و برق در دنیا مطرح کرده است. تکنولوژی آنتی ویروس سازمانی این شرکت با عنوان SentinelOne Singularity، از توانایی تشخیص، پاسخ و جلوگیری مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کند، و حفاظت این محصول عمدتا بارهای کاری و دستگاه‌های IoT هستند. شرکت سازنده‌ی راهکار مدعی است که نرم افزار این شرکت قادر به تشخیص حمله در هر سطح و مرحله است و با استفاده از تکنولوژی به روز خود، قادر است تا مانع ایجاد خسارت و یا جلوگیری از گسترش آن در سطح enterprise شود.
  • FortiClient: شرکت Fortinet به واسطه‌ی ارائه‌ی راهکارهای سخت افزاری و نرم افزاری مختلف در سرتاسر دنیا، به عنوان یکی از شناخته شده ترین شرکت‌های فناوری اطلاعات به شمار می‌آید. این شرکت نه تنها در زمینه‌ی تولید فایروال و تجیهزات محافظت از شبکه، بلکه در زمینه‌ی تولید آنتی ویروس نیز جزو نام‌های برجسته است. محصول آنتی ویروس این شرکت به نام FortiClient ، با داشتن محافظت از نقاط پایانی به صورت یکپارچه، و محافظت خودکار نسل جدید، و همیطنور کنترل راحت و تنظیمات شفاف سخت افزاری و نرم افزاری در سرتاسر یک سازمان، می‌تواند به عنوان محصولی مناسب مورد استفاده قرار بگیرد. نزدیک به 60 درصد شرکت‌ها تجربه‌ی استفاده از محصول FortiClient را داشته، و طبق بیان مدیران شرکت Fortinet ، این برنامه توانسته از نظر راحتی استفاده و ارائه‌ی محافظت کامل از نقاط پایانی، جزو ده محصول برتر دنیا قرار بگیرد.
  • Harmony Endpoint: Harmony Endpoint ، محصول شرکت اسرائیلی-آمریکایی Check Point ، که تخصص آن تولید فایروال و VPN است، یکی از نام‌های نه چندان آشنا، ولی قدرتمند در زمینه‌ی محافظت از نقاط پایانی به شمار می‌‌آید. تمرکز اصلی این محصول، بر روی جلوگیری، تشخیص و ترمیم حملات بدافزاری رادارگریز است. این محصول علی رغم عملکرد مناسب خود نتوانسته امتیازات بالایی از کاربران کسب کند. به نظر می رسد دلیل آن گمنام بودن محصول و نداشتن کمپین‌های تبلیغاتی گسترده جهت معرفی آن در سطح جهانی باشد. Harmony مناسب سرویس‌های فناوری اطلاعات و شرکت‌های امنیتی کامپیوتر و شبکه است.
  • Norton Antivirus: این محصول از شرکت Symantec از نام‌های قدیمی و آشنای صنعت فناوری اطلاعات است. در گذشته، و در زمان کمتر بودن بازار رقابتی در میان محصولات آنتی ویروس، Norton توانست تبدیل به محبوب ترین و حرفه ای ترین محصول در بازار شود. هم اکنون نیز حدود پنجاه درصد از شرکت‌های متوسط تا بزرگ از مشتریان این برند هستند و به واسطه‌ی داشتن اسکن Real Time و پایگاه داده‌ی به روز، Norton همچنان جایگاه خود را به عنوان انتخاب مدیران، حفظ کرده است.
  • ESET PROTECT Advanced: برای حدود 30 سال، شرکت ESET یکی از موفق ترین، بزرگترین و خلاق‌ترین شرکت‌های تولید محصولات آنتی ویروس بوده است. هر محصول جدیدی که توسط این شرکت ارائه می‌شود، دارای تکنولوژی و ویژگی جدیدی نیز بوده، که برای هر نوع شرکت و سازمان، و هر نوع نیاز به محافظت از فضای فناوری اطلاعات، آن را مناسب می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌ها به کار رفته در محصولات ESET ، می‌توان به Cloud SandBox ، اسکنر EUFI ، Zero-Day Attack Solution ، کنسول مدیریتی یکپارچه آن اشاره کرد که امکان بررسی و کنترل چندین ایستگاه کاری را از طریق یک کنسول به مدیران می‌دهد.
  • Microsoft Defender: محصول شرکت مایکروسافت که مخصوص سیستم‌های عامل این شرکت طراحی شده، راهکاری جامع و قدرتمند برای تامین امنیت سیستم عامل، جلوگیری از نفوذ به لایه‌های امنیتی، تشخیص و پاسخ خودکار است. به روز رسانی‌های سیتسم همیشگی بوده و طبق آخرین آمار پایگاه‌های داده، آنتی ویروس به روز شده و فناوری آن بر اساس عمیق ترین نیازهای یک سازمان بزرگ طرح ریزی شده است.
  • Kaspersky: شرکت روسی Kaspersky ، شاید دارای متنوع ترین گروه محصولات برای محافظت از نقاط پایانی یک سازمان است. با داشتن بیش از 20 نوع محصول برای شرکت‌ها در ابعاد مختلف، و برخورداری از تکنولوژی‌های قدرتمند و به روز مانند Sandboxing و anti-phishing و همینطور جلوگیری و انواع حملات مثل Fileless Attack ، PowrShell ، Advanced Threat و Mobile Malware ، Kaspersky  به عنوان یک محصول قابل اتکا و قوی در بازار موجود است.

امنیت سازمان، اولویت مدیران و متخصصان امنیت است، به همین دلیل، داشتن یک آنتی ویروس قوی، می‌تواند به برقراری این امنیت کمک زیادی کند. پس لازم است تا با آشنایی با نوع نیاز و فناوری موجود، برای حفظ کارکرد سازمان‌ها اقدام لازم را انجام داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

اطلاع‌رسانی پشتیبانی فنی

با توجه به احتمال بروز حملات سایبری، بدین‌وسیله ضمن اعلام آماده‌باش ۲۴ ساعته تیم واکنش سریع شرکت دژپاد، شماره تماس متخصصین فنی جهت پاسخگویی در لحظه به شرح زیر اعلام می‌گردد:

پشتیبانی آنتی‌ویروس: ۰۹۳۰۰۱۵۴۴۵۱

پشتیبانی فایروال: ۰۹۳۰۰۱۵۴۹۷۷

پشتیبانی استوریج: ۰۹۳۰۰۱۵۴۸۷۵