انتخاب بهترین آنتی ویروس برای یک سازمان، به رغم تنوع در محصولات موجود و داشتن گزینه‌های متعدد، راحت نبوده و کاربران همواره به دنبال داشتن گزینه‌ی بهتری هستند. بهترین آنتی ویروس، آنتی ویروسی است که با داشتن ویژگی‌های مورد نیاز کاربران، امنیت نقاط پایانی شبکه و سیستم‌های تحت پوشش را به بهترین وجه تامین کرده، و در عین حال با قیمت مناسب در اختیار متقاضیان قرار بگیرد. اما بهترین بودن صرفا به همین موارد بسنده نمی‌شود، بلکه گزینه‌های دیگری نیز در کنار این موارد حائز اهمیت هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

ویژگی‌های بهترین آنتی ویروس از نظر کارشناسان

تشخیص و حذف بدافزارها به بهترین شکل

هر برنامه آنتی ویروس خوب می‌تواند انواع مختلف ویروس‌ها و بدافزارها را به صورت متمرکز یا به صورت اسکن‌های دوره‌ای شناسایی کند. این باید اولین و مهم‌ترین عامل تعیین کننده برای برنامه آنتی ویروس شما باشد. علاوه بر این، باید دید که برنامه آنتی ویروس قوی شما چه میزان از منابع سیستم را اشغال می‌کند. اگر این ویژگی ها در نرم‌افزار وجود داشته باشند، انتخاب شما انتخاب مناسبی است.

داشتن یک فایروال قدرتمند

برخی از برنامه‌های آنتی ویروس مانند Comodo، پس از از بین بردن تمام تهدیدهای موجود در یک سیستم، با کمک یک فایروال قدرتمند ایمنی سیستم را فراهم می‌کنند. فایروال قدرتمند به دور نگه داشتن تمام تهدیدهای خارجی کمک می‌کند.

داشتن Sandbox خودکار

یک برنامه آنتی ویروس قوی محیطی امن برای اجرای فایل‌ها جهت بررسی امنیت آن‌ها فراهم می‌کند. آنتی ویروس Kaspersky برای مثال نمونه‌ی کاملی از یکی از این نرم افزارهای آنتی ویروس است که فضای مجازی را برای اجرا و تجزیه و تحلیل برنامه های نامعتبر، ناشناخته و مخرب فراهم می کند. گاهی اوقات، این ویژگی با نام‌های حالت پاک‌سازی ویروس یا Sandbox مجازی نیز شناخته می‌شود. بهترین و مهم‌ترین بخش این ویژگی این است که ویروس به صورت ایمن از سیستم شما پا‌کسازی می‌شود و این یکی از مولفه‌های یک آنتی ویروس خوب است.

اسکن ویروس

یک برنامه آنتی ویروس خوب به طور خودکار اسکن ویروس را در فواصل زمانی معین اجرا می کند تا مطمئن شود سیستم از همه خطرات در امان است. اسکن ویروس به شناسایی تمام تهدیدهای جدیدی که به صورت مخفیانه وارد رایانه شما شده و سپرهای امنیتی  را دور می‌زند، کمک می کند.

حفاظت از اطلاعات هویتی

سرقت هویت و اطلاعات افراد این روزها در فضای اینترنت به وفور اتفاق می‌افتد. با تبدیل شدن بیشتر و بیشتر اسناد کاغذی به فایل‌های دیجیتال، دسترسی آسان مجرمان مجازی به این اسناد برای سرقت آن‌ها تبدیل به امری آسان و همه‌گیر شده است. مجرمان آنلاین از این اطلاعات برای منافع شخصی خود استفاده کرده از طریق آن‌ها اقدام به اخاذی، ضربه زدن به زیرساخت‌های یک سازمان و یا سایر اهداف مجرمانه استفاده می‌کنند. یک برنامه آنتی ویروس خوب از اطلاعات شخصی شما به بهترین شکل ممکن محافظت می‌کند. به عنوان مثال، با گرفتن تایید از صاحب یک حساب بانکی در هر بار استفاده، اطمینان حاصل می‌کند که این اطلاعات در دست اشخاص ناباب نمی‌باشد و از این طریق امنیت سیستم را فراهم می‌کند.

پشتیبان‌گیری

در زمانی که اتفاقات امنیتی برای یک سازمان رخ می‌دهد،  به‌ویژه زمانی که رایانه شما مورد حمله قرار می‌گیرد، خط مشی صحیح این است است که از نسخه پشتیبان استفاده کرد، چرا که خطر نشت اطلاعات از این نسخه بسیار کمتر است. هر برنامه آنتی ویروس خوب به طور پیش فرض از این ویژگی استفاده می‌کند و به شما در بازیابی نسخه پشتیبان پس از برطرف شدن همه مشکلات کمک می‌کند.

محافظت از ایمیل

ایمیل‌ها همیشه ممکن است حاوی ویروس‌ها و بدافزارها در پیوست‌ها باشند. حتی با وجود تمامی تمهیدات امنیتی و دقت کافی که از سوی کاربران به عمل می‌آید، همیشه امکان وجود یک فایل یا لینک یا پیوست مخرب در ایمیل‌ها وجود دارد که قادر است به رایانه شما آسیب برساند. تنها چیزی که برای این نوع ایمیل‌ها لازم است، این است که بر اثر اشتباه باز شوند و روی سیستم شروع به فعالیت کنند. در صورت بروز چنین سناریویی، یک برنامه آنتی ویروس خوب از رایانه شما در برابر قربانی شدن در برابر حمله‌های فیشینگ، ورود پیوست‌های آلوده و آلوده شدن کل سیستم محافظت می کند.

حفاظت از شبکه‌های اجتماعی در برابر حمله‌های مجازی

همه روزه افراد بیشتری از حساب‌های فیس بوک،توییتر، و یا اینستاگرام استفاده می‌کنند و میزان استفاده از این برنامه‌ها روز به روز با شدت بیشتری در حال افزایش است. به همین نسبت احتمال وقوع حمله‌های سایبری از بستر فضای مجازی نیز رو به افزایش است. یک دلیل ساده این است که افراد در طول روز به طور مکرر اپلیکیشن‌های مرتبط را باز می‌کنند و بارها آن را مورد استفاده قرار می‌دهند. همین مساله فضای شبکه‌های مجازی را مستعد انواع حمله‌های سایبری کرده است و محققین همواره در تلاشند تا جلوی بروز حمله‌های مربوطه را بگیرند. اهداف هکرها ممکن است متفاوت باشد، اما به طور حتم این اهداف هیچ وقت به نفع کاربران نیستند. هنگامی که یک کلاهبرداری فیشینگ فیس بوک یا یک پیوند مخرب توییتر شناسایی شده است، یک نرم افزار آنتی ویروس خوب به کاربر درباره‌ی آن هشدار می‌دهد.

بهترین عملکرد سیستم

شما در حال دانلود نرم افزار آنتی ویروس برای افزایش عملکرد سیستم خود هستید، پس چرا برنامه ای را دانلود می‌کنید که سیستم شما را بیش از حد سنگین و احرای برنامه‌ها را کند می‌کند؟ بهترین ابزارهای امنیت سایبری باید از منابع CPU کمتری استفاده کنند. در واقع، برنامه مناسب باید در یک سیستم قدیمی به خوبی عمل کند، حتی اگر از ویندوز 7 استفاده می کند و یک پردازنده مرکزی 800 مگاهرتزی دارد.

بهترین نرم افزار آنتی ویروس، سیستم شما را سریع اسکن می‌کند

به یاد دارید که در گذشته، نرم افزار آنتی ویروس سی دقیقه کامپیوتر شما را اسکن می کرد و بعد از آن پاک کردن ویروس‌ها حتی بیشتر از آن طول می‌کشید؟ امروزه ابزارهای مدرن امنیت سایبری به وقت شما احترام می‌گذارند. نرم افزارهای جدید برای راحتی کابران کل فرایند اسکن و پاک‌سازی سیستم را تنها در چند دقیقه انجام می‌دهند و این امر آسودگی خاطر کافی برای مصرف کننده فراهم می‌کند.

کاربر پسند

هرگز به نرم افزار آنتی ویروسی که استفاده از آن پیچیده است و تنظیمات غیرضروری و زیاد دارد، اعتماد نکنید. دلیل آن این است که کاربر هیچ وقت نمی‌داند در زیر پوسته‌ی تنظیمات درهم فشرده‌ی یک برنامه، چه سیاستی قرار دارد. بهترین نرم افزار آنتی ویروس، نرم افزاری است که برای اسکن‌های دوره‌ای، حذف بدافزارها و پاک‌سازی سیستم، تنظیمات راحت و گزینه‌های آسان دارد.

بهترین نرم افزار آنتی ویروس بدون توقف فعالیت می‌کند

بدافزارهای مدرن می‌توانند فوق العاده پیچیده باشند. به عنوان مثال، برخی از نرم‌افزارهای مخرب فقط در نیمه‌های شب زمانی که شما در خواب هستید فعال می‌شوند تا کاربر متوجه ‌آن‌ها نشود. این بدافزارها فایل‌ها و پوشه‌های شما را برای یافتن اطلاعات محرمانه اسکن می‌کند و آن را برای سازندگان یا هدایت‌‎کنندگان خود ارسال می‌کند. به همین ترتیب، بعضی از ویروس‌های رایانه‌ای تنها زمانی عملکرد مخرب خود را آغاز می‌کنند که کمتر مورد بررسی آنتی ویروس‌ها قرار بگیرند.

جمع‌بندی

برای محافظت از سیستم و شبکه‌ی خود در برابر بدافزارهای مخرب، به نرم افزار آنتی ویروس پیشرفته ای نیاز دارید که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای ارائه محافظت در تمامی اوقات و ساعات مختلف شبانه روز به شما استفاده می کند. بهترین نرم افزار آنتی ویروس، سیستم شما را سنگین نکرده، تنظیمات پیچیده ندارد، دارای قابلیت Sandbox است و ویژگی فایروال نیز در آن به چشم می‌خورد. به این ترتیب، شما می‌توانید با اطمینان خاطر، امنیت سایبری خود را به آن بسپارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

اطلاع‌رسانی پشتیبانی فنی

با توجه به احتمال بروز حملات سایبری، بدین‌وسیله ضمن اعلام آماده‌باش ۲۴ ساعته تیم واکنش سریع شرکت دژپاد، شماره تماس متخصصین فنی جهت پاسخگویی در لحظه به شرح زیر اعلام می‌گردد:

پشتیبانی آنتی‌ویروس: ۰۹۳۰۰۱۵۴۴۵۱

پشتیبانی فایروال: ۰۹۳۰۰۱۵۴۹۷۷

پشتیبانی استوریج: ۰۹۳۰۰۱۵۴۸۷۵