فایروال فورتی گیت چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

کاور مقاله "فایروال فورتی گیت چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟" شرکت دژپاد

مقدمه

فایروال برای جلوگیری از نشت اطلاعات حساس استفاده می‌شود. استفاده از فایروال‌ها به طور موثر از سیستم یا شبکه شما در برابر مهاجمان سایبری خارجی محافظت می‌کند. آنها همچنین از ورود و خروج ترافیک شبکه جلوگیری می‌کنند. به همین ترتیب، فایروال‌ها می‌توانند با مسدود کردن دسترسی، دفاعی قوی، در برابر ویروس‌هایی که یک کامپیوتر یا شبکه را تهدید می‌کند، ایجاد کنند.

در دسامبر 2000 شرکت فورتی نت نام خود را به ApSecure تغییر داد، اما مجدد به نام Fortinet بازگشت. نام فورتی نت (Fortinet) از ادغام دو کلمه fortified (تقویت شده) و network (شبکه) ایجاد شده است (شبکه‌های تقویت شده). چند سال پیش، فورتی گیت، اولین محصول این شرکت، به عنوان یک راه‌حل ضد اسپم و ضد ویروس به بازار عرضه شد. در سال 2018، Fortinet، فایروال‌های فورتی گیت خود را یکی از 10 فایروال برتر در خط تولید خود اعلام کرد.

فایروال فورتی‌گیت (Fortigate) چیست؟

فایروال نسل بعدی فورتی‌نت، فورتی گیت (Fortigate) می‌تواند شبکه مبتنی بر امنیت (Security-driven Networking) را همراه با قابلیت‌های امنیتی پیشرفته، مانند سیستم‌های پیشگیری از نفوذ (IPS)، فیلتر کردن وب، بازرسی کامل SSL و پاسخ خودکار به تهدیدات را ارائه دهد. ساختار فورتی گیت (Fortigate) به نحوی طراحی شده است که فارغ از گستردگی و پیچیدگی شبکه‌های سازمان، می‌تواند بیشینه سیاست‌ها و کنترل‌های امنیتی را در شبکه پیاده‌سازی و امنیت بهینه را فراهم کند. پس به صورت کلی می‌توان گفت این فایروال نسل بعدی، ترکیبی از پیشگیری از نفوذ، امنیت برنامه، بازرسی SSL و رابط‌های کاربری بدون محافظ، در تکمیل فناوری فایروال سنتی، است.

کاربرد فایروال فورتی گیت (Fortigate)

فایروال‎‌های فورتی گیت برای محافظت از سازمان‌ها در برابر تهدیدات داخلی و خارجی، ترافیک شبکه را فیلتر می‌کنند. به طور خلاصه، کار فایروال فورتی گیت با بررسی داده‌هایی که به شبکه راه پیدا می‌کنند، آغاز می‌گردد. سپس بررسی می‌کند که آیا ورود ترافیک مورد نظر به شبکه شما امن است یا خیر. فایروال‎‌های فورتی گیت علاوه‌بر داشتن امکاناتی از قبیل فیلتر کردن بسته‌ها، مانیتورینگ شبکه، پشتیبانی از IPsec  و SSL VPN، محتوای رد و بدل شده در شبکه را به صورت عمیق‌تر بررسی می‌کنند. این قابلیت‌ها توانایی شناسایی حملات، بدافزارها و سایر تهدیدات را فراهم می‌کند.

از سال 2007 تا کنون، سری Fortinet FortiGate بیش از 20 گزینه ارائه داده است که می تواند نیازهای مختلف مشتریان را برآورده کند. با ترکیب فورتی گیت با زیرساخت های سازمانی، مراکز داده اصلی و بخش‌های داخلی، کاربران می‌توانند به طور بهینه در سازمان با یکدیگر کار کنند.

فایروال‌های Fortinet FortiGate امنیت قوی را با قیمت مناسب ارائه می‌دهند که آنها را به یکی از محبوب‌ترین ارائه‌دهندگان فایروال و به عنوان یک انتخاب رایج در بین خریداران سازمانی تبدیل کرده است. به گفته گارتنر، Palo Alto و Check Point در حوزه فایروال‌های شبکه سازمانی در Magic Quadrant در جایگاه Leaders قرار دارند.

قیمت فایروال فورتی گیت (Fortigate)

فایروال VM نسل بعدی FortiGate علاوه بر حذف این نیاز به تنظیم خودکار، به طور یکپارچه با خدمات امنیت ابری ادغام می‌شود. برای مقیاس‌پذیری و عملکرد بهتر، باید محیط‌های VPC را با استفاده از فایروال‌های سری، ایمن نگه دارید.

اما قیمت لوازم سخت افزاری (فایروال فورتی نت، فورتی گیت)، ورژن پایه، از حدود 500 دلار شروع می‌شود و قیمت برای شرکت‌های پیشرفته می تواند (مثلا7060E-8 ) به 350000 دلار برسد. قیمت‌گذاری شامل قیمت سخت‌افزار و هزینه خدمات است، که شامل مجوزهای اشتراک FortiGuard و گزینه‌های پشتیبانی FortiCare می‌شود. سخت‌افزار و خدمات را می‌توان به صورت بسته‌ای یا به‌صورت جداگانه (a la carte) خریداری کرد. ماشین‌های مجازی و ارائه‌های ابری از مدل قیمت‌گذاری مشابهی پیروی می‌کنند.

فایروال‌های سازمانی FortiGate چه مواردی را شامل می‌شود؟

  • رویکرد امنیتی تلفیقی برای حفاظت همه‌جانبه در برابر تهدیدات پیشرفته و جلوگیری از وجود هر نقطه‌ای که شبکه را آسیب‌پذیر می‌کند.
  • فناوری نوآورانه پردازنده امنیتی (SPU) برای خدمات امنیتی لایه کاربردی با کارایی بالا (NGFW، بازرسی SSL و حفاظت از تهدید)
  • سریع‌ترین موتور بازرسی SSL، برای کمک به محافظت در برابر بدافزار پنهان در ترافیک SSL/رمزگذاری شده
  • اعتبار‌سنجی شخص ثالث مستقل برای نشان دادن اثربخشی برتر و بهترین قیمت در هر عملکرد
  • مدیریت single pane of glass برای ساده‌سازی استقرار و ایجاد سیاست‌های امنیتی منسجم با کنترل دقیق و دید جامع شبکه

جمع‌بندی

وظیفه‌ی فایروال‌ها حفاظت از اطلاعات حساس و جلوگیری از نشت آن‌هاست. شرکت فورتی نت با ارئه‌ی فایروال فورتی گیت این امکان را برای مدیران فراهم کرده تا بتوانند با استفاده از یک سیستم قدرتمند از اطلاعات خود به صورت تمام و کمال محافظت کنند. پس با انتخاب فایروال درست امنیت اطلاعات خود را تضمین نید. 

سؤالات متداول

فورتی گیت چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

فورتی گیت محصول فورتی نت است و نوعی فایروال پیشرفته است که کار امنیت سایت و شبکه را انجام می‌دهد.

قیمت گذاری خدمات مربوط به فورتی گیت شامل چه چیزهایی است؟

قیمت‌ها شامل هزینه سخت افزار و خدمات است که این خدمات شامل هزینه‌های پشتیبانی و مجوزهای اشتراک است.

قابلیت‌های امنیتی فورتی گیت چیست؟

فیلتر کردن بسته‌ها، مانیتورینگ شبکه، پشتیبانی از IPsec و SSL VPN، محتوای رد و بدل شده در شبکه را به صورت عمیق‌تر.

مقالات مرتبط:

ارسال پیام

به اشتراک بگذارید:

پیمایش به بالا