مقدمه

امنیت دنیای دیجیتال، چه برای کاربران گجت‌های مختلف و چه برای کاربران اینترنت، بسیار حائز اهمیت است. مهم است که تجربه‌ی کاربر از فضای دیجیتال با آرامش و رضایت کامل صورت پذیرد. در همین راستا کسپرسکی لب با نام کامل لابراتوار کسپرسکی (Kaspersky Lab) بیش از دو دهه است که آغاز به کار کرده و به یک شرکت امنیتی رتبه بالا تبدیل شده است. موسس این شرک آقای یوجین کسپرسکی است که در سال 1997 اقدام به تاسیس این شرکت امنیتی نمود و شعار او این بود که همه حق دارند آزادانه و در امنیت به فعالیت‌های خود در فضای دیجیتال بپردازند. کسپرسکی به دلیل ارائه محصولات آنتی ویروس شهودی (Intuitive) و تشخیص بدافزار قوی (با تکنولوژی ماشین لرنینگ)، در نظرسنجی‌های مختلف امتیاز بالایی را از کاربران، کسب کرده است. کسپرسکی (Kaspersky) نرم‌افزار خود را در بیش از 200 کشور عرضه می‌کند و دارای 35 دفتر در 31 کشور است که بیش از 4000 نیرو متخصص امنیت دارد. کارمندان شرکت کسپرسکی از پیشروان امنیت آی‌تی در جهان بشمار می‌روند، و همه تلاش خود را صرف مبارزه با “دنیای زیرزمینی” آی‌تی می‌کنند. این امر سبب شده است که آزمایشگاه کسپرسکی در مقابل رقبا و در مواجه با خطرات جدید دنیای آی‌تی، همیشه یک گام جلوتر باشد. آن‌ها ادعا دارند: تخصصی که طی سال‌ها در زمینه مقابله با تهدیدات مهم فناوری اطلاعات بدست آورده‌اند، ارزشمندترین سرمایه آن‌ها است.

رابط کاربری ساده و کاربرپسند آنتی ویروس کسپرسکی (Kaspersky)، آن را به یک گزینه مناسب برای کاربران غیر فنی تبدیل کرده است، زیرا کاربران در صورت وجود فایل‌های مشکوک یک هشدار دریافت می‌کنند و فقط با یک کلیک می‌توانند آن را حذف کنند. شرکت کسپرسکی لب چهار بسته مختلف را برای کاربران خانگی ارائه می‌دهد، از آنتی ویروس ابتدایی گرفته تا بسته امنیتی سکیوریتی کلود (Security Cloud) کسپرسکی. شما می‌توانید این محصولات را با 50% تخفیف در سال اول، بسته به نیاز و بودجه خود، دریافت کنید. بسته‌های کسپرسکی شامل ابزارهای حفظ حریم خصوصی دیگری، از جمله شبکه خصوصی مجازی (VPN)، مسدودکننده تبلیغات (ad blocker)، و مسدودکننده محتوای جنسی (adult content blocker)، هستند. نسخه پرمیوم Kaspersky Security Cloud، علاوه بر تمام این موارد، یک گزینه “بررسی حساب” (account check) دارد که اکانت پلتفرم‌های مختلف را مانند فیسبوک (Facebook) و نتفلیکس (Netflix) و … بررسی می‌کند (که آیا در معرض خطر هستند یا نه)، و همچنین شامل توصیه‌هایی در مورد نحوه مدیریت این پلتفرم‌ها، با هدف ایمن نگه‌داشتن کودکان در حالت آنلاین و آفلاین است، از جمله فیلتر کردن یوتیوب (YouTube) و وب‌سایت‌های نامناسب، امکان نظارت صفحه نمایش در زمان کار کودک و ردیاب GPS.

تاریخچه

یوجین کسپرکی یک مهندس امنیت سایبری در کشور روسیه است که از سال 1987 در زمینه فناوری اطلاعات مشغول به فعالیت است. در سال 1989 بر اثر حمله‌ی ویروس Cascade کامپیوتر وی آلوده شد و همین مساله باعث شد که او به امنیت اطلاعات حساس و علاقه‌مند شده و یکی از نسخه‌های اولیه ی آنتی ویروس را بسازد. او مطالعات و تحقیقات خود را در این زمینه دنبال کرد و در سال 1997 به همراه همسرش ناتالیا کسپرسکی و دو تن از همکارانش با نام‌های الکسی دمدرنیک و ودیم بوگدانف موفق به تاسیس شرکت Kaspersky با نامKaspersky Lab شدند. از آن زمان تاکنون شرکت Kaspersky در زمینه‌ی تولید نرم‌افزارهای امنیتی و آنتی ویروس فعال بوده و در سال 2020 ارزش این شرکت به بیش از 700 میلیون دلار رسید.

10 مزیت آنتی ویروس کسپرسکی (Kaspersky)

با نرم‌افزار آنتی ویروس کسپرسکی (Kaspersky) امنیت کامل در برابر تمامی تهدیدات خطرناک سایبری را بدست خواهید آورد. این نرم افزار دستگاه شما را در پس‌زمینه اسکن می‌کند و تمام ویروس‌ها و بدافزارها را، بدون کاهش سرعت سیستم، شناسایی می‌کند. برای هر دستگاهی از ویندوز گرفته تا اندروید یا iOS در دسترس است و در عین حال یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین نرم‌افزارهای آنتی ویروس است. در ادامه 10 مزیت اصلی آنتی ویروس کسپرسکی را بررسی می‌کنیم.

تامین امنیت فایل‌ها

آنتی ویروس کسپرسکی (Kaspersky) امنیت فایل‌ها را در بهترین شکل ممکن ارائه می‌دهد. با استفاده از آنتی ویروس کسپرسکی می‌توانید مطمئن باشید که فایل‌ها و اسناد شما ایمن هستند و به شما کمک می‌کند تا سیستم‌های خود را در برابر ویروس‌ها، بدافزارها، باج‌افزارها و سایر تهدیدها محافظت کنید. یعنی قبل از اینکه به سیستم شما آسیبی برسد، تمام ویروس‌های موجود در پس‌زمینه را زمانی که به دستگاه‌های دیگر متصل می‌شوید، اسکن و شناسایی می‌کند و سپس به شما اجازه اتصال می‌دهد.

اسکن با سرعت بالا

یکی از ویژگی‌های آنتی ویروس کسپرسکی (Kaspersky) سرعت بالای اسکن آن است که قبل از اینکه هر ویروسی بخواهد به دستگاه شما دسترسی پیدا کند، شناسایی و مسدود می‌کند. این عملکرد، تمامی تهدیدات خطرناک یا لینک‌های آلوده را مسدود می‌کند. 

انجام فعالیت بدون وقفه

شما می‌توانید بدون هیچ وقفه‌ای از دستگاه خود استفاده کنید چون آنتی ویروس کسپرسکی (Kaspersky) عملیات اسکن و شناسایی ویروس‌ها را در پس‌زمینه انجام می‌دهد، یعنی بدون اینکه سرعت دستگاه شما کاهش پیدا کند. همچنین می‌توانید ویدیوهای یوتیوب را به صورت امن و رایگان در GenYoutube تماشا و دانلود کنید.

حفاظت پیشرفته در برابر تهدیدات سایبری

آنتی ویروس کسپرسکی (Kaspersky) سطوح عالی و پیشرفته‌ای از محافظت در برابر تهدیدات سایبری یا تهدیدات کامپیوتری، ارائه می‌دهد و از داده‌ها و اطلاعات در برابر هکرها محافظت می‌کند. این آنتی ویروس دارای صفحه‌کلید مجازی (Virtual Keyboard) است که به شما کمک می‌کند تا از جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات هویتی توسط کی‌لاگرها (Keylogger) جلوگیری کنید. برخی از فناوری‌ها و ویژگی‌هایی پیشرفته که توسط آنتی ویروس کسپرسکی ارائه می‌شود، توسط هیچ ارائه‌دهنده دیگری عرضه نمی‌شود.

کنترل والدین

کنترل والدین یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که به ندرت در آنتی ویروس‌های دیگر وجود دارد. آنتی ویروس کسپرسکی شامل Kaspersky Safe Kids است که امکان کنترل فعالیت‌های کودکان در دنیای مجازی را فراهم می‌کند. این قابلیت به والدین کمک می‌کند تا برنامه‌ها و لینک‌هایی که نمی‌خواهند فرزندان به آن دسترسی داشته باشند  را مسدود، و مدت زمان استفاده از دستگاه را برای فرزندان خود تنظیم کنند.

رابط کاربری وب کاربرپسند

آنتی ویروس کسپرسکی (Kaspersky) یک اینترفیس کاربر پسند ارائه می‌دهد. رابط وب کسپرسکی بسیار ساده و آسان برای استفاده است. اگر تازه‌کار هستید، می توانید به راحتی به وب سایت آنتی ویروس کسپرسکی دسترسی پیدا کرده و از آن استفاده کنید.

حذف تهدیدات و بدافزارها

آنتی ویروس تمام ویروس‌ها و بدافزارها را به صورت کامل حذف می‌کند. تعدادی از شرکت‌های آنتی ویروس هستند که فقط فایل‌های مضر را به سطل بازیافت منتقل کرده و آن را به طور کامل حذف نمی‌کنند، اما آنتی ویروس کسپرسکی برنامه‌ای است که تمام تهدیدات و لینک‌های خطرناک را به طور کامل از سیستم شما حذف می‌کند. یعنی تمام سیستم‌ها و اسناد خاص شما را اسکن می‌کند و هر تهدید مضر را به طور کامل حذف می‌کند.

ارائه راه‌حل‌های مقرون‌به‌صرفه

آنتی ویروس کسپرسکی با توجه به بودجه و نیاز شما یک راه‌حل حفاظتی مقرون‌به‌صرفه، با ویژگی‌های عالی، را در برابر تهدیدات ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی

همانطور که می‌دانید و گفته شد، امنیت دنیای دیجیتال دارای اهمیت زیادی برای کاربران است و با علم به این موضوع، آنتی ویروس کسپرسکی طیف گسترده‌ای از نرم افزارهای امنیتی را با ویژگی‌های عالی عرضه می‌کند. این شرکت با ارائه تعدادی از ویژگی‌ها و مزایای امنیتی، حفاظت از سیستم و داده‌های شما را تضمین می‌کند. آنتی ویروس کسپرسکی مشخصات و مزایای زیادی دارد که در این مقاله تنها تعدادی از آنه مورد بررسی قرار گرفت. برای آشنایی بیشتر با خدمات کسپرسکی می‌توانید با تماس با مشاوران ما اطلاعات لازم را کسب کرده و نسبت به تهیه‌ی آن اقدام نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

اطلاع‌رسانی پشتیبانی فنی

با توجه به احتمال بروز حملات سایبری، بدین‌وسیله ضمن اعلام آماده‌باش ۲۴ ساعته تیم واکنش سریع شرکت دژپاد، شماره تماس متخصصین فنی جهت پاسخگویی در لحظه به شرح زیر اعلام می‌گردد:

پشتیبانی آنتی‌ویروس: ۰۹۳۰۰۱۵۴۴۵۱

پشتیبانی فایروال: ۰۹۳۰۰۱۵۴۹۷۷

پشتیبانی استوریج: ۰۹۳۰۰۱۵۴۸۷۵