کاربران محصولات سازمانی، همیشه به دنبال یافتن بهترین راهکار برای حفاظت از سیستم‌ها، شبکه، نقاط پایانی و دستگاه‌های قابل حمل خود هستند تا نشت داده و سرقت اطلاعات از طریق آن‌ها صورت نگیرد. وجود عناوین مختلف در بازار و تنوع زیاد در این محصولات، انتخاب گزینه‌ی مناسب برای تامین امنیت فناوری اطلاعات را تا حدودی برای مدیران و کاربران دشوار کرده است. از بهترین محصولات آنتی ویروس برای مصارف سازمانی در بازار، محصولات شرکت ESET هستند که با بهره‌گیری از تکنولوژی روز آنتی ویروس و برخورداری از امکانات فراوان و پشتیبانی مناسب، توانسته‌اند نام خود را به عنوان چندین محصول پرطرفدار و قدرتمند به دنیا ارائه دهند. بسیاری از افراد به دنبال خرید لایسنس اورجینال ESET Business هستند تا بتوانند با بهره‌گیری از محصول با کیفیت و حداکثر ویژگی‌ها و امکانات، تجربه‌ی کاربری خود را بهبود بخشند. لایسنس اورجینال شرکت ESET توسط وب سایت این شرکت و همینطور پارتنرهای فروش ESET در بسیاری از کشورهای دنیا در دسترس است و کاربران با پرداخت هزینه‌های مربوطه می‌توانند یکی از طرح‌های موجود را انتخاب کرده و از آن استفاده کنند. اما محصولات Business شرکت ESET شامل چه عناوینی هستند؟ لایسنس این محصولات چه ویژگی‌هایی را شامل می‌شود؟ چه سطح از محافظت توسط این لایسنس‌ها ارائه می‌شود؟ در این مقاله به تمامی این سوالات پاسخ خواهم داد.

خرید لایسنس اورجینال ESET Business

محصولات سازمانی ESET بسیار متنوع هستند و امکانات فراوانی برای کاربران در نظر می‌گیرند. در ادامه‌ی این مقاله، مهم‎‌ترین محصولات سازمانی شرکت ESET را معرفی می‌کنم و در مورد ویژگی‌های آن‌ها بیشتر توضیح خواهم داد. 

ESET Protect Essential

این محصول که برای سازمان‌های کوچک تا متوسط طراحی شده و مخصوص حفاظت از Endpoint هاست، با برخورداری از تکنولوژی چند لایه‌ی محافظتی، توانایی تشخیص وجود بدافزارها پیش از ورود به سیستم، در صورتی که در حال حاضر در سیستم وجود داشته باشند، و یا پس از نصب آنتی ویروس وجود آن‌ها تشخیص داده شود را دارد. همچنین تحلیل رفتار پیشرفته (advanced behavioral analytics) به نرم افزار امکان می‌دهد تا با بررسی نرم افزارهای نصب شده، در صورت بروز رفتار خارج از دستورات تعریف شده به صورت default ، تشخیص خطر داده و فعالیت آن را متوقف کند. همچنین تشخیص قدرتمند انواع process های مخرب و جلوگیری از وقوع false positive ها از برخی دیگر از ویژگی‌های این راهکار سازمانی است. سایر امکانات و ویژگی‌های ارائه شده توسط این راهکار عبارتند از:

  • محافظت در برابر بدافزارها
  • جلوگیری از حمله‌های هدفمند (targeted attack)
  • جلوگیری از ورود به وب سایت‌های فیک
  • جلوگیری از حملات فیشینگ
  • تشخیص و جلوگیری از حملات پیشرفته و مقاوم

ESET Protect Entry

محصول بعدی ESET برای سازمان‌های کوچک تا متوسط، شباهت‌های زیادی با نسخه‌ی ای که قبل‌تر معرفی کردم دارد، اما برخی امکانات و ویژگی‌ها به آن اضافه شده که آن را کامل تر کرده و گزینه‌ی مناسب‌تری نسبت به آن به نظر می‌رسد. برخی ویژگی‌های دیگر که در این محصول به چشم می‌خورند، شامل موارد زیر هستند:

  • محافظت در برابر حمله‌ی باج افزارها (ransomware)
  • جلوگیری از نشت داده (data breach prevention)
  • جلوگیری از حملات بدون فایل (fileless attack)

ESET Protect Advanced

محصول سوم شرکت ESET از مجموعه Protect است که نسخه‌ی پیشرفته‌ی دو محصول قبلی است و امکانات آن کامل تر بوده و به عنوان محصول پیشنهادی ESET برای شرکت‌ها به حساب می‌آید. ویژگی‌های خاص ESET Advanced Protect برای کسانی که به دنبال خرید لایسنس اورجینال ESET Business هستند آن را تبدیل به گزینه‌ی مناسبی کرده و برجسته ترین امکانات آن شامل موارد زیر می‌شوند:

  • برخورداری از کنسول ابری
  • کنسول On-premise
  • محافظت از Endpoint (EES+EEA+EFS)
  • سندباکس ابری
  • Mail Security
  • Cloud Office Security

نسخه‌ی کاملا مشابهی با این محصول توسط ESET ساخته شده که ESET Protect Enterprise نام دارد و تنها تفاوت آن در نداشتن آپشن Mail Security  و Cloud Office Security است.  

محصولات شرکتی ESET برای سازمان‌های بزرگ (Enterprise)

شرکت ESET برای سازمان‌های بزرگ نیز راهکارهای متنوعی را در نظر گرفته که به کمک آن‌ها می‌توان امنیت نقاط پایانی شبکه را فراهم کرد و جلوی وقوع حوادث امنیتی مختلف را گرفت. شرکت‌های بزرگ به دلیل حجم اطلاعاتی بیشتر و منابع گسترده‌تر، در معرض خسارت‌های بیشتری هستند و آسیب های وارده می‌تواند صدمات بیشتری به زیرساخت‌های سازمان وارد کند. اما برای جلوگیری از این مساله، چندین محصول وجود دارد که در ادامه نگاهی دقیق‌تر به این محصولات و ویژگی‌های آن‌ها می‌اندازیم.

ESET Protect MDR

 تکنولوژی Managed Detection & Response از روش‌های پیشرفته‌ی تشخیص و جلوگیری از وقوع حملات و تهدیدهای سایبری است که به شیوه‌ای مدیریت شده و دقیق به فاظت از نقاط پایانی شبکه می‌پردازد. این تکنولوژی با ترکیب هوش و تجربه‌ی انسانی و فناوری روز، به نظارت به نقاط پایانی پرداخته و در صورت وقوع تهدید یا حوادث امنیتی، مانع وقوع آسیب می‌شود. برخی ویژگی‌ها و امکانات این محصول که سبب برجسته  شدن آن می‌شوند، عبارتند از:

  • کنسول مدیریتی یکپارچه
  • محافظت از Endpoint
  • File server Security
  • محافظت پیشرفته در برابر تهدید (Advanced Threat Defense)
  • Full Disk Encryption
  • تکنولوژی پیشرفته XDR (Extended Detection & Response)
  • Managed Detection & Response (MDR)
  • پشتیبانی در سطح Premium

تکنولوژی انحصاری و پیشرفته‌ی ESET تحت عنوان LiveGrid® به کاربران اجازه می‌دهد تا با سامانه‌ی تحت ابر شرکت در ارتباط مداوم و زنده بوده و در صورت وقوع هرگونه مشکل یا نیاز پشتیبانی، بتوانند آن را مطرح کرده و از خدمات مربوطه برخوردار شوند. محافظت این محصول به صورت چندلایه بوده و بخش‌های مختلفی از شبکه را پوشش می‌دهد. در کنار امنیت نقاط پایانی شبکه، امنیت Server نیز جزو عملکردهای این محصول به حساب می‌آید، و از نظر سرعت و اشغال منابع سازمانی برای انجام این فرایند، می‌توان امتیاز بالایی به این محصول داد. از جمله اقدامتی که امنیت Server برای برقرار یمحافظت ارائه می‌دهد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از حملات هدفمند
  • جلوگیری از نشت اطلاعات
  • جلویگیری از حنملات Fileless
  • جلوگیری از تهدیدات مقاوم و پیشرفته

ESET Protect Mail Plus

این محصول برای سازمان‌های مختلف با ابعاد متفاوت ساخته و ارائه شده و وظیفه‌‌اش این است که امنیت پلتفرم ایمیلی را برای کاربران سازمان فراهم کند. مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه‌ی این نرم افزار، حفاظت از شبکه در برابر spam و بدافزار است. با بررسی مستمر inbox کاربران، Mail Security مانع بروز حوادث امنیتی می‌شود، و از هرگونه ورود ناخواسته عوامل مخرب جلوگیری می‌کند.

همچنین جلوگیری از وقوع تهدیدات zero-day ، عملکرد بعدی نرم افزار است. تهدیدهای روز صفر با تکنولوژی سندباکس ابری و بهره گیری ESET از ML یا یادگیری ماشینی شناسایی شده و پیش از وقوع شناسایی شوند. همچنین تهدیدهای تازه (never-seen-before) نیز بر اساس الگوی رفتاری شناسایی می‌شوند و در صورت وجود هرگونه عملکرد مشکوک از فعالیت آن‌ها ممانعت به عمل می‌آید.

مدیریت نرم افزار راحت بوده، و تنظیمات و کنترل‌ها از شفافیت بالایی برخوردار هستند، و برای یادگیری و اعمال آن‌ها نیاز به تخصص خاصی نیست. کنسول مدیریت به صورت ابری بوده و از راه دور و یا On-premise قابل تغییر است.

مدیریت تهدیدها به صورت single-click بوده و می‌توان موارد شناسایی شده را تنها با یک کلیک حذف کرده یا به قرنطینه انتقال داد. مدیریت قرنطینه برای کاربران به سهولت انجام می‌پذیرد و مواردی که در قرنطینه هستند قابل تغییر و جا به جایی توسط خود کاربر بوده و با وجود داشتن تنظیمات و گزینه‌های شفاف، نیازی به انجام فرایندهای پیچیده برای مدیریت ندارند. Notification های برنامه به صورت دلخواه قابل تغییر و تنظیم بوده، و کاربران می‌توانند تعیین کنند که چه نوع alert از برنامه دریافت کنند.

جمع‌بندی

بسیاری از کاربران به دنبال خرید لایسنس اورجینال ESET Business برای حفظ امنیت کسب و کار خود هستند و با وجود داشتن گزینه‌های متعدد و متفاوت، برای انتخاب محصول مناسب دچار تردید خواهند شد. محصولات سازمانی ESET با برخورداری از تکنولوژی روز و امکانات متنوع برای سطوح مختلف سازمانی، توانسته‌اند به یکی از برترین محصولات بازار تبدیل شده و ضمن رفع نیازهای امنیتی، جلوی وقوع حوادث آتی را نیز بگیرند و برای مدیران و کاربران، تجربه‌ی کاری ایمن را رقم بزنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

اطلاع‌رسانی پشتیبانی فنی

با توجه به احتمال بروز حملات سایبری، بدین‌وسیله ضمن اعلام آماده‌باش ۲۴ ساعته تیم واکنش سریع شرکت دژپاد، شماره تماس متخصصین فنی جهت پاسخگویی در لحظه به شرح زیر اعلام می‌گردد:

پشتیبانی آنتی‌ویروس: ۰۹۳۰۰۱۵۴۴۵۱

پشتیبانی فایروال: ۰۹۳۰۰۱۵۴۹۷۷

پشتیبانی استوریج: ۰۹۳۰۰۱۵۴۸۷۵